شروع «فصل زندگی» در تلویزیون

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۱۱۱۲
شروع «فصل زندگی» در تلویزیون
مستند «فصل زندگی» در خصوص زندگی مهاجرین لهستانی در شهر شمال کشور ایران، از کانال اردوی شبکه سحر پخش می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این مستند به وضعیت مهاجرین لهستانی که بعد از جنگ جهانی دوم به بندر انزلی مهاجرت کرده اند، خواهد پرداخت.

در این مستند بدان توجه داده خواهد شد که پس از تقسیم کشور لهستان توسط شوروی و آلمان، استالین از تامین معاش حداقلی اسرای لهستانی مستقر در اردوگاه های سیبری ناتوان مانده و در توافق با بریتانیا لهستانی ها را به سوی ایران فرستاد تا در ایران تجهیز و از طریق بغداد به فلسطین و بعد به جنوب اروپا منتقل شوند.

همچنین تاکید خوهد شد که در آن زمان ایران خود با قحطی و کمبود مواد غذایی، نابسامانی سیاسی و اقتصادی در اثر اشغال کشور و ... مواجه بود. با این وجود ایرانیان علی رغم مشکلاتی که داشتند از میهمان نوازی دریغ نکردند و تعداد زیادی از این مهاجرین در اردوگاه‌های مجاور بندرانزلی اقامت کردند و از طریق کمک‌های انسان‌دوستانه اهالی آن منطقه که خود درگیر مشکلات فراوان اقتصادی بودند، امرار معاش می کردند و بسیاری از این اشخاص تا زمان مرگ هم در آنجا اقامت داشتند و به دلیل رفتار مناسب اهالی بومی حاضر به ترک این محل حتی برای عزیمت به کشور خود نکردند. 

گفت و گو با برخی از مهاجرین و بازماندگان و همچنین اشخاص محلی در این خصوص، بخشی از این مستند است که اطلاعات جامع و کاملی را به مخاطبان ارائه خواهد کرد.

مستند «فصل زندگی» به زبانگردانی معصومه شریفیان 8 تیر ساعت 16 از کانال اردوی شبکه سحر پخش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز