محمدحسین مهدویان:

اولویت ما برای «درخت گردو» اکران مناسب است

۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۲۰۲۳
اولویت ما برای «درخت گردو» اکران مناسب است
محمدحسین مهدویان با اشاره به بی‌ثبات و به هم ریخته بودن برنامه‌ اکران و حضور «درخت گردو» در جشنواره‌های مختلف دنیا تأکید کرد که در حال حاضر اولویت برای این فیلم اکران مناسب است.

محمدحسین مهدویان، کارگردان سینما، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: برنامه‌های زیادی برای پخش فیلم «درخت گردو» در عرصه بین‌الملل داشتیم اما متأسفانه شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سینما همه برنامه‌های ما را به هم زد و فکر می‌کنم باید از ابتدا برای پخش بین‌الملل و اکران داخلی این فیلم و اکران آن برنامه‌ریزی کنیم.

مهدویان خاطرنشان کرد: برنامه‌های ما در شرایط فعلی برای این فیلم در وضعیت بی‌ثبات و به هم ریخته‌ای قرار گرفته و این تنها مربوط به «درخت گردو» نمی‌شود چراکه مشکل ایجاد شده جهانی است و احتمالاً فیلم‌های بسیاری دچار این معضل شده‌اند.

او افزود: برای دیده شدن فیلم‌ها باید برنامه تازه‌ای ریخت و در حال حاضر نمی‌توانم درباره حضور در جشنواره‌ها صحبتی کنم اما مهم‌ترین مسأله ما اکران است چون این فیلم ساخته شده تا مردم آن را ببینند و از ابتدا هم بحث جشنواره نداشتیم.

کارگردان فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» در پایان گفت: اکران‌ داخلی مانع حضور در هیچ جشنواره‌ای نیست و بعید می‌دانم برای حضور در جشنواره‌ها اکران را عقب بیندازیم. هدف ما این است که فیلم هر چه زودتر به نمایش در بیاید و مهم‌ترین مسئله برای ما دیده شدن فیلم است و در شرایطی مساعد که فیلم توسط مخاطبانش دیده شود این فیلم اکران خواهد شد. قطعاً دیده شدن «درخت گردو» در حوزه بین‌الملل نیز اهمیت دارد اما باید پخش‌کننده‌های فیلم درباره آن تصمیم بگیرند.

گفتنی است فیلم سینمایی «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان به موضوع بمباران شیمیایی سردشت می‌پردازد که در زمان ساخت و نمایش این فیلم در جشنواره فیلم فجر با توجه به موضوع اثر و کیفیت آن گمانه‌زنی‌هایی درباره حضور «درخت گردو» در جشنواره‌های مختلف جهانی زده شد که به دلیل شیوع ویروس کرونا به نظر می‌رسد این برنامه‌ها در هاله‌ای ابهام قرار گرفته است. قطعاً دیده شدن فیلم سینمایی «درخت گردو» با توجه به موضوع بمباران شیمیایی سردشت که یکی از جنایت‌های صدام علیه مردم ایران است می‌تواند اتفاقی مهم باشد که می‌تواند مردم دنیا و مخاطبان سینما را در جریان این فاجعه قرار دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز