«نفس»، افشا می کند

۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۲۳:۰۷:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۲۰۲۵
«نفس»، افشا می کند
«نفس» نام ویژه برنامه ای است که از دهم تا دوازدهم تیر ماه به مناسبت روز افشای حقوق بشر امریکایی از رادیو ایران پخش می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، جنایات متعدد آمریکا در حق ملت بزرگ ایران اسلامی نظیر سالگرد ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب، حمله تروریستی و سرنگونی هواپیمای مسافربری، حمله شیمیایی به سردشت، حادثه هفتم تیر، همگی با حمایت مستقیم آمریکا صورت گرفت و به همین دلیل ۶ تا ۱۲ تیرماه به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شد . 

مریم هدیه لو تهیه کننده «نفس» در خصوص این برنامه گفت: یکی از جنایت بزرگ آمریکا در ۱۲ تیر ۱۳۶۷  به وقوع پیوست که در آن نظامیان مستقر در ناو هواپیمابر وینسنس با دستور فرمانده خود و شلیک موشک، هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران را بر فراز آب‌های خلیج فارس مورد هدف قرار دادند و ۲۹۰ انسان بی گناه را مظلومانه به شهادت رساندند. 

وی افزود: این رویداد تلخ یکی از سرفصل‌های جدی در تاریخ حقوق بشر آمریکایی است که پرده از چهره واقعی حاکمان کاخ سفید و سیاست‌های ضدبشری واشنگتن کنار زد.

تهیه کننده این برنامه در پایان گفت:  ما در این سه روز تلاش می کنیم مسائل تبعیض  حقوق بشر در داخل امریکا از جمله نژاد پرستی، حقوق مهاجران و زنان را بررسی کنیم.

 گفتنی است «نفس» با اجرای بتول نجفی از سه شنبه دهم تیر بعد از خبر ساعت 17:00 از رادیو ایران پخش می شود

 

نظر شما