در شبکه پرس تی وی؛

نگاهی به مهاجرت افغانستانی ها به ایران

۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۰۰:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۲۰۸۹
نگاهی به مهاجرت افغانستانی ها به ایران
برنامه این هفته «ایران امروز» (Iran Today) در شبکه پرس تی وی به بحث و بررسی وضعیت مهاجران افغانستانی در ایران و تاریخچه و دلایل مهاجرت آنها به کشورهای اطراف از جمله ایران اختصاص دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این برنامه به تهیه کنندگی ساتراپ شجاعی ضمن اشاره به تاریخچه مهاجرت افغانستانی ها به ایران و در گفت و گو با مهاجران قانونی و غیرقانونی مقیم ایران به نقد و تبادل نظر درخصوص قرابت فرهنگی دو کشور، خدمات گوناگون به مهاجران افغانستانی ها و مشکلات آنها در ایران می پردازد.

در این برنامه ضمن اشاره به دلایل آغاز مهاجرت افغانستانی‌ها به کشورهای اطراف از جمله ایران، فعالیت کارگران افغانستانی در بخش‌های مختلف در ایران، خدمات درمانی ایران به مهاجران افغانستانی، دغدغه افغانستانی‌ها برای داشتن کارت بانکی و تحصیل دانش‌آموزان افغانستانی در مدارس ایرانی مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد.

این برنامه همچنین با نگاهی به بازگشت بخشی از مهاجران افغانستانی به کشورشان به دلیل کاهش ارزش ریال، ورود غیرقانونی مهاجران  به مرزهای ایران را به عنوان یکی از معضلات مهم ایران مورد واکاوی قرار داده و نگرانی های امنیتی ایران درخصوص این مساله به دلایلی همچون تولید گسترده تریاک و هروئین، وجود داعش و حضور یک دولت اشغالگر در افغانستان را بررسی خواهد کرد.

از دیگر محورهای مورد بحث در این برنامه می توان به بررسی ریشه‌های آمریکایی سمن‌هایی که در افغانستان علیه ایران اقداماتی انجام می‌ دهند، تعریف تفاوت ها میان متجاوزان مرزی با پناهجویان و نگاهی به وضعیت اسفبار مرزبانی در سمت افغانستان اشاره کرد.

«ایران امروز» با اجرای لیلا فرامرزی ساعت 01:00 بامداد چهارشنبه 11 تیر از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه چهارشنبه در سه نوبت در ساعات 06:00، 13:00 و 18:00 و پنجشنبه در دو نوبت در ساعات 08:00 و 21:00 و جمعه ساعت 17:00 روی آنتن خواهد رفت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز