«صید» در مرکز گسترش تولید می شود/ تمثیلی از مشکلات انسان امروزی

۱۳۹۹/۰۴/۱۴ - ۱۰:۱۸:۱۱
کد خبر: ۱۰۲۴۱۱۹
«صید» در مرکز گسترش تولید می شود/ تمثیلی از مشکلات انسان امروزی
انیمیشن کوتاه «صید» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی قصه‌ای تمثیلی از مشکلات و گرفتاری‌های انسان امروزی را روایت می‌کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ، انیمیشن کوتاه «صید» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی سلمان اربابون، قصه‌ای تمثیلی از مشکلات و گرفتاری‌های انسان امروزی است. این فیلم با موضوع خودشناسی و تاکید بر رجوع به خویشتن برای آزادی، در حال تولید است.

در خلاصه موضوع این انیمیشن که با تکنیک ۲ بُعدی سنتی (روی کاغذ) انجام می‌شود، آمده است: «صیاد در انتظار صید نشسته بود و آگاه نبود که خود، صید صیادی دیگر است ...»

سلمان اربابون درباره شیوه شکل‌گیری انیمیشن کوتاه «صید» توضیح داد: حدود هفت سال بود که قصد ساخت قصه‌ای تمثیلی از مشکلات و گرفتاری‌های انسان کنونی را داشتم. نمادهای به کار رفته در این قصه ریشه در فرهنگ و ادبیات فارسی دارند. ماهی در فرهنگ‌های مختلف از جمله ایران، مظهر زندگی و شادابی است. مرد کهنسال در قصه ما با ظاهری هندسی روایتگر انسان امروز است؛ انسانی درگیر روزمرگی و فضای خشک که در تقابل با پویایی طبیعتش است.

وی افزود: تولید انیمیشن «صید» با توجه به شیوع بیماری کرونا و برای حفظ سلامت عوامل تولید، به‌صورت دورکاری در حال انجام است و امیدوارم تا پایان سال ۹۹ آماده نمایش شود.

عوامل تولید این انیمیشن کوتاه ۸ دقیقه‌ای عبارتند از فیلمنامه: پیام پارسافر، طرح و ایده شخصیت: عرفان محمدی‌آذر، طراح شخصیت، طراح استوری‌بُرد و انیماتور: مهدی قومورلو، طراح کانسپت، لی‌آوت و بک‌گراندها: نگاره حلیمی، کامپوزیت: سلمان اربابون، تدوین: سلمه اربابون، طراح صدا و صداگذاری: حسن مهدوی، آهنگساز: فرنام فرهنگ‌کرمانی، تهیه‌کننده و کارگردان: سلمان اربابون، تولید شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

 

نظر شما