همزمان با روز ادبیات کودک و نوجوان؛

برگزاری اختتامیه پویش نامه به سردار آسمانی

۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۴۹۳۹
برگزاری اختتامیه پویش نامه به سردار آسمانی
اختتامیه پویش نامه به سردار آسمانی همزمان با روز ادبیات کودک و نوجوان توسط حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ؛حجت الله ناظری سرپرست حوزه هنری کودک و نوجوان از برگزاری اختتامیه پویش نامه به سردار آسمانی در روز چهارشنبه (۱۸ تیر ۱۳۹۹) مصادف با روز ادبیات کودک و نوجوان خبر داد و گفت: شهادت مظلومانه سردار سرافراز اسلام، سرباز ولایت و یاور امت، سپهبد حاج قاسم سلیمانی موجب تأسف و حسرت عمیق تمام آزادی‌خواهان ایران و جهان شد و این ترور ناجوانمردانه، ایران را آکنده از اندوه و خشم کرد.

وی افزود: روح پرفتوح شهید سردار سلیمانی همچون دوره حیات او برای امت اسلامی مایه برکت است و موجب وحدت و انسجام بیشتر در جامعه ما شده و احساسات ضداستکباری ملت‌های منطقه را بیش از پیش برانگیخته است.

سرپرست حوزه هنری کودک و نوجوان ادامه داد: پس از ترور ناجوانمردانه سردار رشید اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به دست دولت تروریست آمریکا، بلافاصله حوزه هنری کودک و نوجوان در راستای وظایف ذاتی خود اقدام به طراحی و اجرای پویش «نامه ای به سردار آسمانی» در گستره ملی و در قالب فراخوان دلنوشته های گروه‌های سنی کودک و نوجوان کرد که الحمدلله با استقبال خوب مخاطبان همراه شد. بیشترین آثار مربوط به کودکان استان‌های تهران، کرمان، تبریز و خراسان رضوی بود.

ناظری گفت: از سراسر کشور دلنوشته‌ها و حرف‌های کودکان و نوجوانان خطاب به قهرمان بزرگ مقاومت اسلامی به دبیرخانه پویش ارسال شد. یکی از دغدغه‌های برگزارکنندگان این پویش رسیدن به آثاری بود که توسط مخاطب اصلی کودک و نوجوان نوشته شده باشد تا طعم نوشتن دلنوشته‌های واقعی کودک و نوجوان چشیده شود. لذا با حضور در مکان‌هایی که مخاطب کودک و نوجوان متناسب با شأن سردار دل‌ها وجود داشت دسترسی به دلنوشته‌های اصیل ایجاد شد.

وی با اعلام این مطلب که دبیرخانه پویش تا پایان بهمن ۱۳۹۸ اقدام به جمع آوری دلنوشته‌های کودکان و نوجوان کرده، گفت: پس از داوری مقدماتی ۶۳۸ اثر رسیده به پویش نامه‌ای به سردار آسمانی آغاز و ۷۷ اثر به بخش داوری نهایی راه پیدا کردند. این‌آثار ویژه گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال بود، ضمن اینکه نگارنده ۵۲ اثر دختران و ۲۵ اثر پسران بودند. مصطفی رحمان‌دوست شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان، عباس محمدی مدیر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری سازمان تبلیغات و زینب سلیمانی فرزند شهید حاج قاسم سلیمانی، داوری نهایی آثار را برعهده داشتند.

سرپرست حوزه هنری کودک و نوجوان در پایان گفت: برگزیدگان نهایی این‌پویش طی مراسمی با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات و جمعی از مقامات لشکری و کشوری روز چهارشنبه ۱۸ تیرماه ۱۳۹۹ همزمان با «روز ملی ادبیات کودک و نوجوان» معرفی و جوایز آنان اهدا خواهد شد. همچنین برترین آثاراین پویش در قالب یک‌مجموعه کتاب منتشر می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز