یادداشت؛

نوید محمدزاده در تلویزیون؟!/ اینجا جای تو نیست الیور توئیست!

۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۵۵۸۲
نوید محمدزاده در تلویزیون؟!/ اینجا جای تو نیست الیور توئیست!
مجتبی احمدی؛ دبیر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا

معمولا عادت داریم در مقابل نقدها و اعتراضات تلخ و بُرنده و گاهی اوقات اغراق شده مسعود فراستی موضع بگیریم، او را دوست نداشته باشیم و با او در تقابل باشیم و نظراتش را برنتابیم و اتفاقا دقیقا برای او مهم نیست که هرکسی با چه موضعی در برابر انتقاداتش اظهار نظر دارد.

مسعود فراستی دنبال محبوبیت نبوده و نیست و هرگز هم محبوب نمی‌شود اما بیش از آنکه به رضایت من و تو در اعلام نظراتش پایبند باشد به اعتقاداتش پایبند است و همین مسئله از کاراکتر فراستی شاید یک منتقد بدقلق ساخته است.

خیلی‌ها با او موافقند و خیلی‌ها نه، خیلی‌ها  جهان بینی و ایدئولوژی او را در نقد نمی‌پذیرند و خیلی‌ها او را صاحب سبک و امضا می‌دانند. پس بدیهی است که نظراتش گاهی برخی را خوشحال و خیلی‌ها را ناراحت کند. کما اینکه خبر داریم تمام بزرگان سینما در  ادوار مختلف علیه او مواضعی داشتند، مصاحبه کردند و اتفاقاتی بدتر از این که تقریبا در مقابل هیچ کدام از آنها واکنشی نداشته است.

چندی پیش او در انتقادی محکم و شاید برخورنده به حضور نوید محمدزاده در تلویزیون برای تبلیغ یک برند تجاری اشکال داشت و همین مسئله بسیاری از طرفدارن نوید محمدزاده را گله‌مند کرد که چرا...

جالب است مرد همیشه منتقد سینمای ایران با تعریف و تمجید از بازی نوید محمدزاده در عرصه بازیگری او را بسیار ستوده بود و اتفاقا در  نقدش به حضور محمدزاده در این تیزر تبلیغاتی، قبل از اینکه این بازیگر شاخص سینمای ایران را زیر سوال ببرد تعریف و تمجید خودش را زیر سوال برد و تلویحا اعلام کرد از این تعریف و تمجید پشیمانم.

نوید محمدزاده که یکی از پدیده های  بازیگری در چند سال اخیر محسوب می‌شود و باید اذعان داشت که او محصول تئاتر این مرز و بوم است و انصافا با چند نقش درخشان امروزه دارای جایگاه یک ستاره موثر در اقتصاد و گیشه سینما محسوب می‌شود. پس بدیهی است که بسیاری از طرفداران او از حضورش در یک تیزر تبلیغاتی ناراحت باشند و برخی دیگر از کارشناسان و  صاحب نظران عرصه سینما و بازیگری نگران حضور او در جایگاهی که نباید باشند اما این قصه از چند منظر قابل بررسی است؛

 در تمام دنیا این بسیار مرسوم است که ستاره‌ها در تبلیغ انواع و اقسام کالاها و برندهای تجاری  حضور فعال دارند و با مراقبت از نوع کالا و تبلیغات معمولا این قضیه جا افتاده است که چهره‌های معروف به تبلیغات نگاهی جدی در دنیای بیزینس دارند و طبیعی است که ستاره تئاتر و سینمای ایران هم پس از سالها تلاش در دنیای تئاتر  و خوردن خاک صحنه امروز به روزگار بعد از ستاره بودن هم فکر کند و جدا از دنیای بازیگری به بحث تبلیغات هم نگاه ویژه داشته باشد.

به هر حال باید گفت تجربه نشان داده است که بسیاری از بازیگران بعد از گذران دوره‌ای با افت فعالیت روبرو خواهند شد و اگر از روزگار درخشانشان به نحو احسن استفاده نکنند شاید فردایی  سخت در انتظارشان باشد.

در روزهایی که بسیاری از  چهره‌های محبوب سینما از جمله امین حیایی، آتیلا پسیانی و پوریا پورسرخ در دنیای بیزینس تبلیغاتی فعال هستند نوید محمدزاده هم  از این فرصت استفاده کرده تا بتواند به جای انجام دادن کارهایی که دوست ندارد از منبع دیگری کسب درآمد داشته باشد اما نقدی که فراستی و بسیاری از طرفداران عام این بازیگر دوست‌داشتنی و خوش‌آتیه به تصمیم او در تبلیغ او در یک برند تجاری دارند شاید نحوه حضور و سبک و سیاقی است که متأسفانه درخور محمدزاده نیست.

فراموش نکنیم که این مسئله می‌تواند روی جایگاه هنری هر بازیگر تأثیرگذار باشد و با این اوصاف دیده شدن یک ستاره سینمایی در زمان‌های مختلف روز  در تلویزیون و حتی شبکه های اجتماعی قطعا روی جایگاه هنری این بازیگر دغدغه‌مند سینما و تئاتر نیز تأثیرگذار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز