سیروس گرجستانی، بازیگری محبوب، پر انرژی و با اخلاق

۱۳۹۹/۰۴/۱۹ - ۰۶:۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۶۳۲۵
سیروس گرجستانی، بازیگری محبوب، پر انرژی و با اخلاق
پنج‌شنبه 12 تیرماه سال جاری سیروس گرجستانی بازیگر محبوب سینما، تئاتر و تلویزیون در سن 75 سالگی از دنیا رفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، درگذشت سیروس گرجستانی در سن 75 سالگی اتفاقی شوکه‌کننده برای اهالی فرهنگ و هنر و به خصوص سینما و تلویزیون بود. بازیگری که سال‌هاست یکی از چهره‌های خاطره‌ساز برای مردم ایران به حساب می‌آید و درگذشتش باعث شد تا بسیاری از علاقه‌مندان به این بازیگر قدیمی در سوگواری‌شان یادی از نقش‌آفرینی‌هایش کنند.

در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار برنا با سه بازیگر را که با سیروس گرجستانی تجربه همکاری داشته‌اند، می‌خوانید:

سعید امیرسلیمانی: رفیق 40 ساله‌ام را از دست دادم

سعید امیرسلیمانی با اشاره به دوستی دیرینه‌اش با سیروس گرجستانی تأکید کرد رفیق 40 ساله‌اش را از دست داده است.

سعید امیرسلیمانی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: با درگذشت سیروس گرجستانی رفیق 40 ساله‌ام و یکی از بهترین رفقایم را از دست دادم و از زمانی که خبر رفتنش به من رسید لحظه‌ای آرام ندارم و بسیار غمگینم.

امیرسلیمانی خاطرنشان کرد: هفته‌ای یک بار به دیدن هم می‌رفتیم، انسان با محبت و هم صحبتی فوق‌العاده بود. چند روز پیش نزد من آمد و با هم ساعت‌ها صحبت کردیم، حالش جسمی‌اش خوب بود و نشان هیچ بیماری در او دیده نمی‌شد و این اتفاق به همین دلیل بسیار شوکه‌کننده بود.

او افزود: در آخرین فیلم سینمایی که کار کردیم هم با هم بودیم و نقش دو دوست را در فیلم «سگ‌بند» مهران احمدی بازی کردیم. او همسایه من است و هر روز با هم به سر کار می‌رفتیم و در راه با هم صحبت می‌کردیم. او هنوز برای آینده برنامه داشت، با من درد و دل می‌کرد و می‌دانم با چه دست نیافتن به چه آرزوهایی این دنیا و ما را ترک کرد.

این بازیگر در ادامه گفت: از ویژگی‌های اخلاقی او که فکر می‌کنم همه به آن تأکید داشته باشند می‌توان به خانواده دوست بودن و مهربانی اشاره کرد. او واقعاً انسان بزرگی بود و حیف شد که اینقدر زود از دنیا رفت.

بازیگر فیلم سینمایی «روز باشکوه» در پایان با اشاره به خاطره آشنایی با سیروس گرجستانی گفت: حضور من در نمایش «مخمصه» که بعدها سریالی از آن ساخته شد، اولین همکاری من با سیروس گرجستانی بود که آنجا با هم آشنا شدیم. او در این نمایش نقش یک فرد آذری زبان را بازی می‌کرد که با لهجه‌ غلیظی صحبت می‌کرد و هر وقت که او شروع به صحبت می‌کرد آنقدر طنازانه دیالوگ‌ها را ادا می‌کرد که صدای خنده تماشاگران سالن را پر می‌کرد. او هم در کارش حرفه‌ای بود و هم در زندگی فردی نمونه و انسانی بااخلاق و دوست‌داشتنی بود. از دست دادن این دوست اتفاقی تلخ برای من است که نمی‌دانم با این غم چه کنم.

نیما شاهرخ‌شاهی: حضور سیروس گرجستانی در هر کاری به عوامل انرژی می‌داد

نیما شاهرخ‌شاهی با ابراز تأسف از درگذشت سیروس گرجستانی گفت: سیروس گرجستانی همیشه با انرژی مثبت سر صحنه حاضر می‌شد و حضورش حال همه را خوب می‌کرد و به همه انرژی می‌داد.

نیما شاهرخ‌شاهی، بازیگر سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: امروز همه کسانی که با سیروس گرجستانی کار کرده‌اند یا با نقش‌آفرینی‌هایش خاطره دارند جز رفتار خوب حرف دیگری درباره این بازیگری فقید نمی‌گویند.

شاهرخ‌شاهی خاطرنشان کرد: در همکاری‌هایم با سیروس گرجستانی همیشه شاهد انرژی خوبی از او بودم که حضورش در سر صحنه حال همه عوامل را خوب می‌کرد و هر روز که او سر صحنه حضور داشت روزی خوب و پرانرژی بود.

این بازیگر در ادامه گفت: یکی از ویژگی‌های خاص سیروس گرجستانی تمرکز عجیب او در کارش بود. در لحظه حتی دیالوگ‌های 7- 8 خطی را حفظ و با حسی درست آن‌ها را بیان می‌کرد. او توانایی‌هایی داشت که بازیگران جوان که انتظار بیشتری از آن‌ها می‌رود از انجامش عاجز بودند؛ انسان بزرگی بود و قطعاً شخصیتی فراموش نشدنی در هنر بازیگری ایران است.

بازیگر فیلم سینمایی «پارک وی» در پایان اظهار داشت: تا به‌حال با درگذشت یک بازیگر این حجم از واکنش مثبت نسبت به او را ندیده‌ام. اگر دقت کنید می‌بینید که مردم از قشرهای مختلف از درگذشت او ابراز ناراحتی کرده و این اتفاق بی نظیر نشان از محبوبیت سیروس گرجستانی در بین مردم ایران دارد. به خانواده او تسلیت می‌گویم و امیدوارم خداوند به آن‌ها صبر دهد.

امیر غفارمنش: زمین به انسان‌هایی چون سیروس گرجستانی نیاز دارد!

امیر غفارمنش که در سریال‌هایی چون «روزگار خوش حبیب‌ آقا» و «خوش‌نشین‌ها» با سیروس گرجستانی همکاری داشته از خصوصیات خوب اخلاقی این بازیگر گفت و تأکید کرد که زمین به انسان‌هایی چون سیروس گرجستانی نیاز دارد.

امیر غفارمنش، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: درگذشت سیروس گرجستانی شوک بزرگی به اهالی سینما و تلویزیون بود. او فردی سرزنده و پر انرژی بود که درگذشتش برای ما همچنان غیر قابل باور است.

غفارمنش خاطرنشان کرد: ویژگی خاصی که در شخصیت سیروس گرجستانی وجود داشت و او را از دیگران متمایز می‌کرد صداقت و اصطلاحاً زلال بودن در رفتار بود. او عواطفش را صادقانه مثل یک کودک به راحتی بیان می‌کرد و اگر این نشانه‌های شخصیتی در او را در معاشرت با او دیده باشید متوجه می‌شوید که چگونه نقش هاشم آقا در «متهم گریخت» و نقشش در «روزگار خوش حبیب آقا» را به آن خوبی و دلنشینی بازی کرده است.

او افزود: محال است از او دروغ یا ریاکاری دیده باشید، رفتار صادقانه او بود که باعث شد حضورش در برنامه رضا رشیدپور برایش حاشیه‌ساز شود. او از دیدن کلیپ مایکل جکسون لذت برده بود، رقص این خواننده و حرکاتی که با بدنش انجام داده بود برایش عجیب بود و بدون اینکه بخواهد خود را به‌خاطر محدودیت‌های تلویزیون سانسور کند قصد داشت خاطره‌اش را از این اتفاق تعریف کند اما قواعد ممنوعه نگذاشت.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «خوش‌نشین‌ها» در ادامه اظهار داشت: در همکاری‌هایی که با مرحوم سیروس گرجستانی داشتم جز رفتار خوب و انرژی مثبت چیزی از او در ذهنم باقی نمانده، به یاد دارم که بارها وقتی حجم کار کم می‌شد و فرصتی برای صحبت بود من را با عنوان رفیق صدا می‌زد و با هم به صحبت می‌نشستیم و با آن بیان شیرینش از خاطران جوانی خود می‌گفت و صداقت در گفتار و رفتارش را به وضوح می‌توانستم حس کنم.

غفارمنش در پایان گفت: سیروس گرجستانی صداقی در وجودش بود که شاید هیچکس را با چنین صداقتی نتوان یافت. زمین به وجود انسان‌هایی چون او برای بهتر شدن نیاز دارد و حیف که اینقدر زود او را از دست دادیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز