درددل‌های همبازی سیروس گرجستانی:

سخت او را فراموش کنیم!/ رفتن سیروس زود بود/ سینما گرجستانی را از دست داد

۱۳۹۹/۰۴/۲۰ - ۱۱:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۶۴۵۹
سخت او را فراموش کنیم!/ رفتن سیروس زود بود/ سینما گرجستانی را از دست داد
به مناسبت درگذشت سیروس گرجستانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با همکاران و همبازیان این هنرمند فقید گفتگو کردیم.

خشایار راد در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا در واکنش به خبر درگذشت «سیروس گرجستانی» گفت: مرحوم گرجستانی سر کارها روحیه بی‌نظیری داشت و شاد بود و این روحیه خوب را علاوه بر همبازی‌هایش به همه عوامل پشت صحنه انتقال می‌داد.

وی با اعلام اینکه مرحوم گرجستانی یک هنرمند به معنای واقعی کلمه مردمی بود افزود: سیروس گرجستانی هیچ وقت خودش را برای کسی نگرفت.

راد ادامه داد: سیروس بسیار روابط عمومی بالایی داشت. با همه عوامل پشت صحنه ارتباط صمیمانه برقرار می کرد و گاهی درد دل‌های عوامل را گوش می‌داد.

این هنرمند که در پروژه‌های موفقی چون «متهم گریخت» و «خوش‌نشین‌ها» با مرحوم گرجستانی همبازی بود گفت: بی‌ریایی سیروس گرجستانی برای من خیلی قابل تحسین بود، هیچ وقت ندیدم برای عقب افتادن دست مزد یا دیر آمدن سرویس عصبانی شود و به اصطلاح رو ترش کند. همیشه با طنازی و حاضر جوابی خاصی که مخصوص خودش بود فضای کار را به سمت شوخی و خنده می برد و معتقد بود عوامل یک پروژه شبیه یک خانواده باید در کنار هم شاد باشند.

او در ادامه بی حاشیه بودن مرحوم سیروس گرجستانی را یکی از بارزترین ویژگی‌های زندگی شخصی و حرفه‌ای این بازیگر فقید برشمرد و تصریح کرد: با وجود اینترنت و استفاده همه‌گیر از فضای مجازی همه بازیگران حتی من که اصلا خودم را بازیگر نمی‌دانم خواسته یا ناخواسته درگیر حواشی فضای مجازی می‌شویم که این اتفاق گاهی خوب است گاهی هم تبعات منفی دارد و باعث مزاحمت و اعصاب خردی می‌شود اما برایم جالب بوده و هست که طی این سال ها و با توجه به اینکه «سیروس» پای ثابت سریال های نوروزی و ماه رمضان بود که اتفاقا سریال های قوی و دیدنی هم محسوب می‌شوند هیچ وقت دچار حاشیه نشد.  این ویژگی خیلی خوب بود باید از نزدیک در جریان کار در یک پروژه سنگین تلویزیونی باشید تا متوجه بشوید این دور بودن از حاشیه چقدر آرامش بخش است هم برای خود بازیگر هم برای تیمی که با او همبازی است.

این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه سیروس گرجستانی یک مرد «مردم گرا» بود اظهار داشت: سیروس گرجستانی یک هنرمند دوست داشتنی و لوطی مسلک بود که جای خالی‌اش در بین هنرمندان همواره خالی خواهد ماند.

همکار بی‌نظیری را از دست دادم!

مریم امیر جلالی که همبازی سیروس گرجستانی در سریال  معروف متهم گریخت بود در گفت‌وگو با خبر نگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: به والله الان نمی‌توانم حرف بزنم. اصلا باورم نمی‌شود چنین اتفاقی افتاده از طرف من بنویسید همکار بی نظیری را از دست دادم و داغدارم.

این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: آقای گرجستانی انسان بسیار شریف و ارزشمندی بود و من واقعا از شنیدن درگذشت ایشان داغدار شدم.اصلا باورم نمیشود که این اتفاق افتاده باشد. به خانواده این همکار شریف و صدیق تسلیت می گویم برای من که همکار ایشان بودم خیلی سخت است امیدوارم که خدا به خانواده اش صبر بدهد .

مریم امیر جلالی بازیگر سینما و تلویزیون معتقد است: زنده یاد سیروس گرجستانی همکار بی نظیری بود که با پشتکار و صبر علاوه بر ایفای نقش خود به دیگر بازیگران هم کمک می کرد 

وی که درسریال معروف متهم گریخت نقش همسر سیروس گرجستانی (هاشم آقا)رابازی می کرد گفت : من و مرحوم گرجستانی در سریال های زیادی هم بازی بودیم این مرد بسیار شریف بود و جامعه هنری ایران مرد بزرگی را ازدست  داد.

او مردم را شاد کرد خدا از او راضی است!

مهران مهام در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا از خاطرات همکاری‌اش با "سیروس گرجستانی"  بازیگر فقید تاتر سینما و تلویزیون گفت.

تهیه کننده سریال "متهم گریخت" افزود: هنوز باورم نمی‌شود که سیروس گرجستانی را از دست داده ایم او بسیار سالم و سرحال بود و در ملاقات آخری که با هم داشتیم مثل قرقی سر زنده و فعال راه می رفت یادم نمی رود که همیشه شاد و سرحال و پر انرژی سر پروژه ها حاضر می شد.

بازیگری بدون حاشیه،کاربلد،و متخصص در کمدی که نوع و جنس بازی اش هرگز تکرار نخواهد شد .

 "مهام "درباره همکاری و همراهی با مرحوم "گرجستانی" اضافه کرد: در تمام این سال ها که با چند پروژه مختلف از جمله سریال متهم گریخت ،زن بابا و ... با وی همکاری داشتم ،جز اخلاق و رفتار حرفه ای و جز نظم و انرژی مضاعف در کار چیزی از او ندیدم و مطمئنم خدا از او راضی است چرا که در تمام کارهایی که انجام داده است لبخند را روی لب های مردم  کشورش نشانده است.

پدر گریم ایران که در محل کارش در جریان فوت "سیروس گرجستانی" قرار گرفته بود گفت :در چند کار ماندگار با مرحوم گرجستانی همکاری داشتم و ضایعه درگذشت این همکار را تسلیت می گویم.

 به خانواده آقای گرجستانی تسلیت می‌گویم

عبد الله اسکندری" پدر گریم ایران در گفتگو با خبر نگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  درباره ضایعه درگذشت مرحوم "سیروس گرجستانی"گفت :به خانواده آقای "گرجستانی" تسلیت می گویم.

وی که بسیاری  از تاثیر گذار ترین شخصیت های تاریخ سینمای ایران مدیون هنر مایی هایش در زمینه گریم هستند افزود :با آقای "گرجستانی" چند تا کار مختلف انجام دادم  و رفتار و اخلاق حرفه ایی او را هرگز فراموش نمی کنم ،من سر کار بودم که خبر درگذشت ایشان را شنیدم و بسیار متأثر شدم.

نظر شما