بسته ویژه فیلم‌های «عماریار» برای هفته عفاف و حجاب

۱۳۹۹/۰۴/۲۰ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۷۱۹۰
بسته ویژه فیلم‌های «عماریار» برای هفته عفاف و حجاب
همزمان با فرارسیدن سالروز واقعه گوهرشاد، سامانه «عماریار» مجموعه فیلم‌هایی را برای تماشای خانگی و خرید در این مناسبت ارائه کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، فیلم سینمایی «دلبری» به نویسندگی و کارگردانی سیدجلال دهقانی‌اشکذری و تهیه کنندگی سیدمحمود رضوی نخستین اثر این بسته فیلم است.

مستند «بهت میاد»، به کارگردانی محمدحسن یادگاری و تهیه کنندگی یوسف نادری منش، این مستند روایتی تاریخی از سیر تحول مد، پوشش و آرایش از ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد در ایران را مورد بررسی قرار داده و به معضلات و چالش‌های پیش روی جامعه امروز می‌پردازد.

اثر بعدی بسته فیلم «عماریار» فیلم داستانی «خانه پنجم» نام دارد که به کارگردانی رضوانه فتحی ساخته شده است. داستان این فیلم پیرامون دختری در زمان کشف حجاب رضاخانی است.

مستند «قیام غریب» که در دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تهیه و تولید شده است، دیگر اثر این بسته فیلم است. این مستند به واقعه قتل و عام زائران و مجاوران حرم امام رضا(ع) که در اعتراض به کشف حجاب رضاخانی و سیاستهای ضد دینی حکومت در مسجد گوهرشاد می پردازد.

مستند «بانو» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد حبیبی منصور، تولید شده است. این مستند روایت‌گر زندگی پرفراز و نشیب بانو عصمت احمدیان، مادر شهیدان فرجوانی است.

فیلم داستانی «مستوره» به کارگردانی الهام هادی نژاد و تهیه کنندگی حسین اسدزاده، دیگر اثر بسته فیلم «عماریار» برای هفته عفاف و حجاب است.

اثر بعدی بسته فیلم «عماریار» پویانمایی «حاجی آخوند» است که به تهیه کنندگی و کارگردانی امیر عطری، ساخته شده است.

نظر شما