احتمال برگزاری آنلاینِ جشنواره تئاتر فجر

۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۱۳:۲۲:۳۳
کد خبر: ۱۰۲۸۱۶۲
احتمال برگزاری آنلاینِ جشنواره تئاتر فجر
دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر از احتمال برگزاری آنلاین این رویداد نمایشی خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ؛ حسین مسافر آستانه که به تازگی حکم دبیری جشنواره تئاتر فجر را گرفته است؛ از احتمال برگزاری آنلاین جشنواره تئاتر خبر داده است.

او در عین حال با ابراز مخالفت با تعطیلی کامل تئاتر تاکید کرد: فعلا کرونا با ماست و باید به زندگی برگردیم و نمی‌توانیم تئاتر را به طور کامل تعطیل کنیم. درست است که شرایط آرامی برای اجرای تئاتر نداریم ولی مشخص نیست این وضعیت تا کی ادامه داشته باشد.

مسافر ادامه داد: باید خود را با این وضعیت تطبیق دهیم و هر جا احساس خطر کردیم، کار را متوقف کنیم تا شرایط بهتر شود ولی درست نیست تعطیلی صد درصدی تئاتر را دامن بزنیم. باید جوری عمل کنیم که کرونا بر ما چیره نشود بلکه ما بر آن غلبه کنیم.

دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در ادامه درباره انتشار فراخوان این دوره از جشنواره به ایسنا توضیح داد: فعلا مشغول مطالعه و گفتگو با دوستان تئاتری و ستاد اجرایی هستیم تا درباره انتشار فراخوان به نتیجه قطعی برسیم، چون باید شرایط این دوره را در نظر بگیریم.

مسافر درباره احتمال برگزاری جشنواره به صورت آنلاین نیز گفت: این هم یکی از مواردی است که مشغول مطالعه آن هستیم. در هر صورت چاره‌ای نداریم جز استفاده از تکنولوژی. چه شرایط برای برگزاری جشنواره به شکل فیزیکی فراهم باشد و چه نباشد، باید از پتانسیل‌های فضای مجازی بهره ببریم. البته در گام اول ضروری است زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنیم.    

او درباره احتمال تغییر تاریخ برگزاری جشنواره نیز توضیح داد: فعلا تاریخ جشنواره تغییر نخواهد کرد تا به جمع‌بندی نهایی برسیم. در هر حال، جشنواره تئاتر فجر برای بسیاری از گروه‌ها در تهران و دیگر شهرها ایجاد انگیزه می‌کند و با وجود شرایط دشواری که داریم، نباید تسلیم کرونا شویم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز