تهیه‌کننده سینما:

در شرایط عادی باید از اکران فیلم‌های خارجی حمایت کرد / در دسترس بودن فیلم‌ها توجیه درستی نیست؛ برخی ترجیح می‌دهند فیلم را بر پرده سینما ببینند

۱۳۹۹/۰۷/۲۸ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۸۶۷۲
در شرایط عادی باید از اکران فیلم‌های خارجی حمایت کرد / در دسترس بودن فیلم‌ها توجیه درستی نیست؛ برخی ترجیح می‌دهند فیلم را بر پرده سینما ببینند
ابراهیم عامریان با حمایت از اکران فیلم‌های خارجی در سینماهای ایران تأکید کرد که در دسترس بودن فیلم‌ها توجیه درستی نیست چرا که برخی ترجیح می‌دهند فیلم را بر پرده سینما ببینند.

ابراهیم عامریان تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: در شرایط عادی، وقتی که مردم به سینما می‌روند و از فیلم‌ها استقبال لازم صورت می‌گیرد قطعاً اکران فیلم‌های خارجی نیز می‌تواند اتفاق مثبتی باشد اما در شرایط حاضر که کمتر کسی ریسک سینما رفتن را به جان می‌خرد اکران فیلم‌های خارجی قطعاً هیچ کارکردی نخواهد داشت.

عامریان خاطرنشان کرد: وقتی مردم حتی از فیلم‌های جدید ایرانی در سینماها استقبال نمی‌کنند بعید است استقبال چندانی از فیلم‌های خارجی که به راحتی در اینترنت در دسترس هستند صورت گیرد. از طرفی هنوز مردم به حفظ سلامتی‌شان در سالن‌های سینما اطمینان ندارند و طبیعی است که برایشان فرقی نداشته باشد چه فیلمی اکران می‌شود، در هر صورت کسی به سینما نخواهد آمد.

این تهیه‌کننده در ادامه گفت: در شرایط عادی موافق اکران فیلم‌های خارجی هستم و این توجیه که مردم وقتی می‌توانند فیلم را دانلود کنند قطعاً به سینما نمی‌آیند را قبول ندارم. بارها تجربه شده که نسخه قاچاق فیلمی در دسترس عموم قرار گرفته اما مردم ترجیح داده‌اند فیلم را روی پرده ببینند. وقتی «تگزاس 2» بر پرده سینما بود و حدود 19 میلیارد تومان فروخته بود نسخه قاچاقش در دسترس عموم قرار گرفت اما پس از این اتفاق فیلم توانست 6 میلیارد تومان دیگر نیز بفروشد. این تجربه ثابت می‌کند که بسیاری از مخاطبان سینما ترجیح می‌دهند فیلم را در سالن‌ بر پرده عریض ببینند و اکران فیلم خارجی هم می‌تواند اینچنین مورد استقبال قرار گیرد.

او افزود: اکران فیلم‌های خارجی سطح سلیقه مردم را در دیدن فیلم بالا می‌برد و توقعات از فیلم‌های سینمایی بیشتر می‌شود، در نتیجه فیلمسازان ما نیز مجبور به ارتقای کیفیت آثارشان می‌شوند و این روند کیفیت فیلم‌های سینمایی ما را دو چندان می‌کند. به نظر من تأثیرات مثبت اکران فیلم‌های خارجی به مراتب بیشتر از تأثیرات منفی آن است و در شرایط عادی که سینماها به فعالیت خود ادامه می‌دهند باید از این ایده استقبال کرد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «انفرادی» در پایان تأکید کرد: فیلم‌های خارجی و به خصوص آثار هالیوودی با کیفیت بسیار بالایی ساخته می‌شوند و معمولاً این فیلم‌ها ویژگی‌هایی مثل سه بعدی، صدای دالبی و... دارند که باید این ویژگی‌ها نیز برای مخاطبان ایرانی وجود داشته باشد به این معنی که در اکران فیلم‌های روز دنیا باید توجه داشته باشیم که فیلم‌ها با بالاترین کیفیت خریداری شوند و تجربه‌ای کامل از دیدن فیلم را به مخاطب ارائه دهند. با توجه به شرایطی که وجود دارد بعید می‌دانم این اتفاق رخ دهد و اگر فیلم‌ها با همان کیفیت نسخه بلوری که در اینترنت موجود است اکران شوند قطعاً میزان استقبال به حداقل می‌رسد. به نظر من در اکران فیلم‌های روز دنیا حرف اول را کیفیت بالای فیلم‌ها بر پرده سینما می‌زند که می‌تواند موجب جلب نظر مخاطب شود.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز