مجموعه "سیمین بهبهانی در هشت بهشت شعر" در انتظار چاپ / گفت‌وگوی ابوالحسن تهامی‌ با شاعر معاصر

۱۳۹۹/۰۴/۲۵ - ۰۳:۳۲:۲۲
کد خبر: ۱۰۲۹۴۶۹
مجموعه سیمین بهبهانی در هشت بهشت شعر در انتظار چاپ / گفت‌وگوی ابوالحسن تهامی‌ با شاعر معاصر
ابوالحسن تهامی علاوه بر مجموعه "سیمین بهبهانی در هشت بهشت شعر" نمایشنامه "شاه لیر" شکسپیر را نیز در دست نشر دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ ابوالحسن تهامی‌ مترجم و مدیر دوبلاژ که مجموعه "سیمین بهبهانی در هشت بهشت شعر" یکی از آخرین کارهای نگارش یافته اوست به هنرآنلاین گفت: این اثر برآیند گفت‌وگویی بلند با سیمین بهبهانی شاعر معاصر است و به زندگی و شعر این شاعر به صورت صوتی و نوشتاری اختصاص دارد که با اجازه پخش و نشر وزارت ارشاد در انتظار چاپ است.  

او با این توضیح که دوران شاعری سیمین بهبهانی از آغاز در این مجموعه مورد بررسی قرار گرفته است، ادامه داد: هشت دفتر شعر این شاعر بزرگ با دیدی انتقادی با همراهی خود او بررسی شده و در جای جای آن به نظر منتقدان شعر او نیز اشاره شده است. هم‌چنین نظر خانم بهبهانی را درباره شعرهای آغازین و جدیدش پرسیدم که در کتاب بازتاب داده شده است.

بخش صوتی این مجموعه که نزدیک به 10 ساعت است برخی از اشعار آن توسط سیمین بهبهانی و تعدادی توسط ابوالحسن تهامی‌ خوانش شده است. از آن‌جا که در ایران، افغانستان و تاجیکستان موسیقی‌دانانی روی شعرهای خانم بهبهانی آهنگ گذاشته و با آواز آن را اجرا کرده‌اند، صدای تعدادی از آن خوانندگان در این کار شنیده می‌شود؛ از جمله صدیق تعریف، همایون شجریان، احمد ظاهر خواننده افغان و ظفر ناظم خواننده تاجیک.

این منتقد و دوبلور فیلم که چند سالی است این کار را برای چاپ  و نشر به انتشارات نگاه سپرده است، افزود: دلیل منتشر نشدن این کار وجود بخش شنیداری آن است. چون شوربختانه کارشکنی‌هایی در این زمینه صورت می‌گیرد که ناشر را به احتیاط وامی‌دارد. عده‌ای مغرض پس از انتشار بعضی کارهای صوتی بلافاصله آن را در فضای مجازی در دسترس همگان قرار می‌دهند و ضرر مالی جبران‌ناپذیری به ناشر می‌زنند. به همین دلیل موسسه انتشارات نگاه نیز برای نشر آن هنوز تردید دارد.

تهامی‌ نمایشنامه "شاه لیر" شکسپیر را نیز در همین انتشارات در دست چاپ دارد.  

آخرین کتاب منتشر شده او "شور زندگی" نوشته ایروینگ استون است؛ روایت تلخ و شیرین زندگی ونسان ونگوگ؛ که به گفته تهامی‌، این کار ترجمه کامل کتاب استون است و مانند ترجمه‌های پیشین، خلاصه نشده است. این کتاب نیز توسط موسسه انتشارات نگاه به چاپ رسیده است.

 

نظر شما