مدیر سینما سپیده:

عدم اطلاع‌رسانی کافی باعث شد اکثریت از بازگشایی سینماها بی خبر باشند

۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۰۸:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۹۸۷۸
عدم اطلاع‌رسانی کافی باعث شد اکثریت از بازگشایی سینماها بی خبر باشند
مهدی نیک‌آئین معتقد است اوج‌گیری دوباره شیوع ویروس کرونا در ریزش مخاطبان سینما تأثیرگذار بوده اما اصلی‌ترین دلیل در کم شدن میزان مخاطبان سینما را عدم اطلاع‌رسانی کافی درباره بازگشایی سینماها دانست و تأکید کرد که بسیاری از مردم هنوز از فعالیت دوباره سینماها بی خبر هستند.

مهدی نیک‌آئین، مدیر سینما سپیده، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: وقتی در اول تیر ماه سینماها فعالیت خود را پس از 5 ماه تعطیلی دوباره آغاز کردند استقبال خوبی از فیلم‌ها شد و واقعاً میزان مخاطبان بسیار امیدوارکننده بود اما در ادامه به دلایل مختلف با ریزش مخاطب مواجه شدیم.

نیک‌آئین در ادامه خاطرنشان کرد: عدم اطلاع‌رسانی درست و تبلیغات کافی باعث شد تا در هفته اول همان قشر که پیگیر بازگشایی سینما بودند به سینما بیایند و اقشار دیگر اکثراً از بازگشایی سینماها بی خبر بودند و در این شرایط طبیعی است که میزان مخاطب به حداقل برسد. پیش از بازگشایی سینماها طبق وعده‌هایی که داده می‌شد قرار بود شهرداری و صداوسیما درباره بازگشایی اطلاع‌رسانی کنند اما متأسفانه اتفاقی نیفتاد و پس از چند روز شاهد ریزش مخاطب بودیم.

او افزود: به نظر من دلیل اصلی ریزش مخاطب همین مسأله بود اما اوج‌گیری موج دوم شیوع کرونا را نیز نمی‌توان بی تأثیر دانست. به نظر می‌رسد که مردم و مسئولان سینماها را جزو اماکن پر خطر به حساب می‌آورند و این در حالی است که طبق دستور ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا همه سینماها پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را به دقت رعایت می‌کنند و خطر در سالن‌های سینما به مراتب کمتر از بسیاری اماکن دیگر است. طبق آنچه که کارشناسان و متخصصان اعلام کرده‌اند اگر افراد از ماسک استفاده کنند و فاصله ایمنی داشته باشند خطر انتقال ویروس کمتر از یک درصد است و این کاری است که در سینماها انجام می‌شود اما با این حال بلافاصله پس از اولین خبرها درباره اوج‌گیری ویروس اولین کاری که صورت می‌گیرد تعطیلی سینماها است.

مدیر سینما سپیده در ادامه تأکید کرد: در چند روزی که سینمای ما فعالیت خود را پس از 5 ماه تعطیلی آغاز کرد شاهد مورد خاصی که بخواهیم با او به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برخورد کنیم، نبودیم. اکثر مردم نکات ایمنی لازم را رعایت می‌کردند ولی برخی افراد هم به این نکات بی توجه بودند که ما تذکرات لازم را به این افراد می‌دادیم. یک نمونه در سالن سینما بود که سه بار به فردی تذکر دادیم که ماسک خود را از صورت برندارد و با ماسک به دیدن فیلم بپردازد. برخی افراد پس از شروع فیلم ماسک را برمی‌دارند که ما به این افراد هم در حین پخش فیلم تذکر می‌دادیم که از ماسک استفاده کنند.

نیک‌آئین در پایان اظهار داشت: از ابتدای تیر تا امروز هیچ گاه 50 درصد سالن‌ پر نشد و بیشترین میزان مخاطب به شنبه دو هفته قبل برمی‌گردد که باز هم میزان مخاطب به 50 درصد نرسید. به نظر من تعطیلی مجدد شوک بسیار بدی به سینما وارد می‌کند که به هیچ‌وجه به نفع سینما نیست. مردم کم‌کم از فعالیت دوباره سینماها و اکران فیلم‌ها با خبر می‌شوند و اگر دوباره سینماها بسته شوند نوعی سرخوردگی به وجود می‌آید که باز گرداندن مردم به سینماها کار بسیار سختی می‌شود. به نظر من اگر سینماها از همان ابتدا باز نمی‌شد خیلی بهتر از این بود که چند روز فعالیت خود را آغاز کنند و دوباره تعطیل شوند. باید صبر داشته باشیم تا تب سینما رفتن دوباره بین مردم جا بیفتد و این تب و تاب کم‌کم رو به شکل‌گیری است و تعطیلی دوباره وضعیت را بدتر از قبل می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز