از نگاه پرس تی وی؛

مواجهه دولت در مقابل تاثیرات اقتصادی کرونا بر ایران

۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۲۳:۰۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۱۹۶۱
مواجهه دولت در مقابل تاثیرات اقتصادی کرونا بر ایران
بررسی تاثیرات اقتصادی کرونا بر ایران و راهکارهای دولت برای مقابله با آن در برنامه این هفته «ایران امروز» (Iran Today) در شبکه پرس تی وی صورت می گیرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این برنامه با اشاره به محدودیت های شغلی در پی شیوع ویروس کرونا در ایران به بررسی مشکلات ایجاد شده در پی این محدودیت ها و کاهش رفت و آمدهای مردم به اماکن عمومی برای صنایع مختلفی مانند گردشگری، ترابری، رستوران‌داری و ... می پردازد.

در این برنامه ضمن اشاره به تسهیلات ارائه شده از سوی دولت برای مقابله با آسیب های ناشی از کرونا از جمله پرداخت نقدی به اقشار کم‌درآمد براساس شناسایی معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، وام با بهره صفر ۲۰ میلیون ریالی و بازپرداخت ۳۰ ماهه به‌کارگران و دست‌فروشانی که شغل خود را در اثر این بحران از دست داده‌اند و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار برای کسب یا ایجاد شغل‌های ثابت، اقدامات دولت و بانک مرکزی برای کنترل تبعات اقتصادی ویروس کرونا شامل اعطای ۷۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده با نرخ ترجیحی ۱۲ درصد، ۵۰ هزار میلیارد ریال کمک به صندوق بیمه بیکاری، بسته حمایتی نقدی به اقشار کم درآمد، تعویق سه ماهه پرداخت تسهیلات، برداشت احتمالی از صندوق توسعه ملی برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی، درخواست استقراض ۵ میلیارد دلاری از صندوق بین‌المللی پول و در نهایت بسته حمایتی از مودیان مالیاتی شامل تمدید سررسید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و مهلت سه‌ماهه جدید برای پرداخت بدهی را مورد بحث و گفت و گو قرار می دهد.

«ایران امروز» به تهیه کنندگی ساتراپ شجاعی و اجرای لیلا فرامرزی ساعت 01:00 بامداد چهارشنبه 25 تیر از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه چهارشنبه در سه نوبت در ساعات 06:00، 13:00 و 18:00 و پنجشنبه در دو نوبت در ساعات 08:00 و 21:00 و جمعه ساعت 17:00 روی آنتن خواهد رفت.

نظر شما