شبکه یک از امروز مسابقه استعدادیابی قرآنی پخش می‌کند

۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۱:۱۶:۴۷
کد خبر: ۱۰۳۲۴۳۷
شبکه یک از امروز مسابقه استعدادیابی قرآنی پخش می‌کند
مسابقه قرآنی«ترنم» با هدف کشف استعدادهای نوجوان در زمینه تلاوت قرآن کریم، از امروز ۳۱ تیر روی آنتن شبکه یک می رود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، «ترنم» مسابقه استعدادیابی قرائت قرآن است که ویژه نوجوانان پسر زیر ۱۶سال طراحی شده است و از امروز سه شنبه ۳۱ تیر پخش می شود.

مسابقه «ترنم» با حضور شرکت‌کنندگان در استودیو برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای حضور در این مسابقه تلویزیونی می‌توانند فرازهایی از تلاوت خود را با دوربین تلفن همراه تصویربرداری و از طریق سایت شبکه یک www.tv۱.ir و شبکه اجتماعی برای برنامه ارسال کنند.

نحوه برگزاری این مسابقه به این صورت است که شرکت‌کنندگان در سه بخش با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در بخش اول در هر برنامه فرازی از تلاوت یک استاد مصری پخش خواهد شد. این فرازها از قبل در سایت شبکه یک و صفحه برنامه گذاشته شده و شرکت‌کنندگان در مسابقه می‌توانند تلاوت مورد نظر را قبل از حضور در مسابقه تمرین کنند. در این بخش هر شرکت‌کننده باید فراز تلاوت استاد مصری را همانند وی تلاوت کند.

در بخش دوم یک فراز از آیات قرآن انتخاب و شرکت‌کنندگان با ذوق شخصی خود آن آیه را تلاوت خواهند کرد و در بخش سوم نیز به صورت تقلیدی و فرازی از تلاوت استادان ایرانی خواهد بود. در این مسابقه سه داور به نام های احمد ابوالقاسمی، حمیدرضا احمدی‌وفا و امین پویا بعنوان هیئت حاضر در استودیو حضور خواهند داشت و پنج داور از استان‌های شمالی، جنوبی، شرقی، غربی و مرکزی کشور به عنوان هیئت ناظر و به صورت زنده داوری خواهند کرد.

در مرحله اول این مسابقه ۲۵ برنامه در نظر گرفته شده است که روزهای شنبه تا چهارشنبه حدود ساعت ۱۷ عصر و جمعه نیز حدود ساعت ۲۳:۱۰ پخش می‌شود. در مرحله مقدماتی حدود ۸۰ نفر شرکت خواهند کرد و از میان آن‌ها ۱۶ نفر به مرحله نیمه نهایی و در نهایت چهار نفر به بخش نهایی راه پیدا می‌کنند.

«ترنم» به تهیه کنندگی داود نجفی کاری از گروه معارف اسلامی شبکه یک سیما است که با اجرای محمد خاکساری روی آنتن می رود.

 

نظر شما