یک کارشناس امور سیاسی از کلمبیا :

لزوم همکاری کشورهای ضد امپریالیستی در ایجاد شبکه های اجتماعی مستقل از استکبار رسانه ای

۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۰۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۳۲۳۴
لزوم همکاری کشورهای ضد امپریالیستی در ایجاد شبکه های اجتماعی مستقل از استکبار رسانه ای
​یک تحلیلگر سیاسی کلمبیایی گفت: مردم در دنیای کنونی دیگر می دانند که چه چیزی در حال وقوع است. حالا شبکه هیسپان تی وی به طور کامل در سراسر امریکای لاتین شناخته شده و مخاطب دارد و هر روز افراد بیشتری جذب اخبار این شبکه می شوند. به نظر من برای برون رفت از مشکلات تحریم هر از چند گاهی شبکه هایی مثل هیسپان تی وی، باید کشورهای ضد امپریالیستی دنیا دست به تاسیس شبکه های اجتماعی جدید و قوی بزنند و همه به طور منسجم در این شبکه های جدید فعالیت کرده و از پلتفرم های غربی بی نیاز شوند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، کارلوس د سانتا ماریا کارشناس امور سیاسی از کشور کلمبیا اظهار داشت: چیزی که در این روزها از تاثیرگذاری فعالیت شبکه هیسپان تی وی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران می بینیم کاملا مثبت بوده و این مسئله که چندی پیش گوگل حساب شبکه های ایرانی پرس تی وی و هیسپان تی وی را غیر فعال کرد، نشان دهنده ترس ایشان از افشای حقیقت  و ضعف اخبار دنیای امپریالیسم است. شخصا این موضوع را مثبت ارزیابی می کنم ، زیرا نشان دهنده آن است که امپریالیسمی که آزادی را به صورت شکلی از برده داری ترویج می کند. هر وقت تهدید، انتقام و یا حتی تحریمی را وارد تعاملش با جهان پیرامون می کند، اثبات می کند که در موقعیت ضعف و ناتوانی قرار گرفته و دست به این اعمال می زند. در عوض می بینیم که ایران شیوه گفت و گو، تبادل افکار و روابط دوستانه و حسنه را مطرح می کند که این بیانگر قدرت دموکراسی وعدالت اجتماعی حاکم بر این کشور است. به عقیده من باید از این مسئله درس گرفت. 

او ادامه داد: کشورهایی چون ایران ، روسیه ، چین ، ونزوئلا ، بولیوی و ... که در محور عدالت اجتماعی قرار گرفته اند و به طور کلی تمامی کشورهایی که به دنبال تغییر روابط در دنیای کنونی هستند می بایست یک سیستم برای خود به موازات گوگل ، به موازات فیس بوک ، به موازات اینستاگرام و ....ایجاد کنند، چرا که تمامی این شبکه های اجتماعی و پلتفرم ها تحت کنترل سازمان های امنیتی امریکا قرار دارند. ما به خوبی می دانیم که شرکت های امریکایی فعال در شبکه، اطلاعات میلیون ها کاربر را برای مقاصد تجاری می فروشند . بنابراین کشورهایی که در بالا اشاره کردم باید یک سیستم موازی البته بهتر و قوی تر برای دنیای انسانی حقیقی ایجاد کنند. نباید فراموش کرد که تمامی روابط در دنیای اینترنت توسط قدرت های بزرگ کنترل می شود . آنها حتی تمامی سیستم های مالی دنیا را تحت سلطه دارند. دیگر زمان آن فرارسیده است که یک سیستم موازی ایجاد شود.

د سانتا ماریا با تاکید بر این که  تا کنون در مورد بسته شدن حساب شبکه های پرس تی وی و هیسپان تی وی توسط گوگل اعتراض هایی از سوی برخی سازمان ها و موسسات بین المللی دیده شده است، اضافه کرد: با این حال پاسخ جدی به این مسئله همان است که در چند سطر بالاتر اشاره کردم. هیچ راهی جز این مسئله برای مقابله با بی عدالتی قدرت های امپریالیستی وجود ندارد.

این کارشناس کلمبیایی ادامه داد: امپریالیسم تلاش می کند پیام ایران از طریق رسانه هایی مثل هیسپان تی وی ، پرس تی وی و رادیو های برون مرزی جمهوری اسلامی ایران که بسیار مستقل تر از پیام و درک کنونی جهان است به گوش ملت ها نرسد. آن ها سعی دارند همه گونه تحریم و محدودیت را علیه ایران اعمال کنند. نه تنها در زمینه ارتباطات بلکه در زمینه دارو ، بهداشت ، سلامت و زیرساخت ها ایران را تحریم کرده اند و این تحریم ها روز به روز در حال گسترش و افزایش است و شکل ها و مدل های جدیدی به خود می گیرد. حقیقت این است که ملت های جهان هر روز نسبت به این که چه کسانی در حال تسلط بر جهان و استثمار انسان ها هستند، آگاهی بیشتری می یابند. 

د سانتا ماریا در خصوص تحریم های گسترده علیه ایران توضیح داد: امروزه دیگر تحریم های امپریالیسم رنگ و شکل تحریم را ندارد بلکه یک فرصت و یک مزیت به شمار می آید. برای مثال تحریم هایی که علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعمال کرده اند. این تحریم ها نه تنها وسیله ای برای اعمال فشار بر این گروه از نیروهای نظامی ایران محسوب نمی شود بلکه به ابزاری برای تقویت بیشتر سپاه مبدل شده است تا به رشد و بالندگی هر چه بیشتر دست یابد. 

وی تصریح کرد: ما باید در تمامی زمینه ها آماده باشیم. آنها براعمال تحریم ها پا فشاری خواهند کرد و به این جنگ سایبری هم ادامه خواهند داد. بزرگترین مزیت این مسئله این است که جهان در حال تغییر است و نگرش ملت ها به سمت جناح ضد امپریالیستی متمایل شده است. هر بار که به کشوری حمله می کنند آن کشور خواهان استقلال و آزادی خود است و جبهه استکبار در حقیقت ضعف و ترس خود را به نمایش می گذارد . اینها فاکتورهایی است که نشان دهنده این است که جهان به سوی عدالت اجتماعی گرایش یافته است و شبکه های برون مرزی صداوسیمای ج.ا.ا. نقش مهمی در این زمینه ایفا می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز