«میدون» با سه طرح جدید در راه است؛

از ایده پردازی برای حفظ محیط زیست تا درآمدزایی از یک دستگاه در «میدون»

۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۰۹:۳۵:۳۹
کد خبر: ۱۰۳۳۳۴۴
از ایده پردازی برای حفظ محیط زیست تا درآمدزایی از یک دستگاه در «میدون»
قسمت دوم فصل جدید مسابقه کارآفرینی «میدون» با طرح ایده های سه کارآفرین در زمینه های حفظ محیط زیست و تولید دستگاهی دیجیتال امشب(پنجشنبه ۲ مرداد) از شبکه سه سیما پخش می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، قسمت دوم سری جدید این برنامه کارآفرینی، امشب بعد از اخبار ۲۲ شبکه سه سیما از این شبکه پخش می شود. 

در این قسمت نیز طبق روال سه کارآفرین خلاق ایده های خود را مقابل داوران ارائه می کنند.

اجرای اول این برنامه را معین ملامحمدی زاده بر عهده دارد. او که مهندس کشاورزی است، ایستگاهی در خصوص سنجش وضعیت آب و هواشناسی کشاورزی ساخته است. این ایستگاه بر سر چاه آب های کشاورزی نصب می شود و حسگر تشخیص باد، رطوبت و گرما آن ها در خصوص وضعیت زمین به کشاورزان اطلاع رسانی می کند.

اجرای دوم این برنامه بر عهده کمال خاتمی است. او با یخچال های هیبریدی به «میدون» می آید. این یخچال ها به جز برق، با گاز، انرژی خورشیدی و انرژی های تجدید پذیر کار می کند و بازار هدف این کارآفرین تولید انبوه یخچال ها و صادر کردن آن به کشورهای سوریه، افغانستان و عراق است.

آخرین اجرای این قسمت از برنامه «میدون» بر عهده حسین مقصودلو و عبدالله منصوری است. این دو جوان با ایده تولید پرینترهای سه بعدی مورد قضاوت داوران قرار می گیرند. این دو کارآفرین اعتقاد دارند که با هزینه 25 میلیون تومان می توان یک دستگاه پرینتر سه بعدی را تهیه کرده و با ایجاد محصولات مختلفی از این دستگاه، درآمد قابل توجهی کسب کرد.

مسابقه تلویزیونی «میدون» به تهیه کنندگی سید محمدحسین هاشمی گلپایگانی کاری از گروه شبکه سه سیماست.

 

نظر شما