اضافه شدن ۵ تماشاخانه سیار به کانون پرورش فکری کودکان / از حضور در مناطق محروم تا فعالیت در خارج از کشور

۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۴۷۸۷
اضافه شدن ۵ تماشاخانه سیار به کانون پرورش فکری کودکان / از حضور در مناطق محروم تا فعالیت در خارج از کشور
حامد رهنما از اضافه شدن 5 تماشاخانه سیار به تماشاخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد و تأکید کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های این تماشاخانه‌ها متوقف است.

حامد رهنما مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان از ابتدای تأسیس تا امروز حضور کانون به همراه مربیان و گروه‌های فرهنگی درروستاها و مناطق کم‌برخوردار بوده است.

رهنما خاطرنشان کرد: تریلی سیار کانون هر سال در شهرها و روستاهای مختلف ایران حضور پیدا می‌کرد و در سال‌های گذشته تنها گروه‌های تئاتری با این تریلی همراه بودند اما در طرح و برنامه‌ریزی جدیدی که داشتیم پس از بیش از 40 سال فعالیت کانون دو تریلی اضافه شدند و تریلی قدیمی به موزه کانون پرورش فکر کودکان منتقل شد. این دو تریلی جدید در جشنواره تئاتر کودک نیز رونمایی شد که علاوه بر استیج برای اجرای نمایش قابلیت پخش فیلم را هم دارند و به همین دلیل عنوان این تریلی‌ها تماشاخانه سیار شد که به راحتی می‌توانند در شهرها و روستاهایی که سینما ندارند فیلم‌های سینمایی را اکران و پخش کنند.

او افزود: حدود 50 سال تنها یک تریلی در کانون پرورش فکری کودکان فعالیت می‌کرد که فقط قابلیت اجرای نمایش در آن وجود داشت و امسال 5 تریلی دیگر به جمع آن دو اضافه شد و حالا 7 تماشاخانه سیار در کانون فعال هستند که همزمان در 7 نقطه کشور می‌توانند حضور داشته باشند.

رهنما خاطرنشان کرد: این فعالیت عنوان پیک امید هم دارد که به امدادرسانی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مربوط می‌شود. زمان زلزله کرمانشاه و سر پل ذهاب تریلی‌های ما آنجا مستقر شدند و اجراهای مختلفی داشتند که به نوعی می‌توانست در روحیه دادن هموطنان زلزله‌زده ما موثر باشد. پیک امید ما دو هفته نیز در زمان سیل سیستان و بلوچستان برای رساندن امدادهای فرهنگی حاضر بود.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه تأکید کرد: تریلی‌های ما در سال‌های گذشته در خارج از کشور هم برنامه داشتند و در مناطق محروم کشورهایی مثل افغانستان نیز شاهد حضور و فعالیت این تریلی‌ها بودیم اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا فعلاً فعالیت‌های ما در این زمینه متوقف شده و فضای پیک امید را در سایت اینترنتی ادامه می‌دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز