دخیل عشق کتاب این هفته برنامه به خانه بر می‌گردیم

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۱:۴۳:۵۶
کد خبر: ۱۰۳۴۷۹۴
دخیل عشق کتاب این هفته برنامه به خانه بر می‌گردیم
برنامه به خانه بر می‌گردیم این هفته با توجه به موضوع هفتگی خود یعنی ازدواج کتاب دخیل عشق را برگزیده تا ضمن معرفی؛ قسمت‌هایی از آن را برای بینندگان خود بخواند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛دخیل عشق نوشته مریم بصیری است که در سال ۹۶ و در ۳۵۸ صفحه منتشر شد. برای معرفی این کتاب می‌توان نوشت: «دخیل عشق» رمانی زیباست که داستان دخیل بستن زنی به نام صبوره در کنار ضریح حضرت امام رضا(ع) برای ازدواج با یکی از یادگاران دفاع‌مقدس را روایت می‌کند. صبوره پرستاری است که دل در گروی مهر جانبازی به نام رضا دارد اما حجب و حیا مانع از بیان عشقش می‌شود و در نهایت دست تقدیر رضا را با خود می‌برد. صبوره تنها می‌ماند اما کمی بعد سر و کله یک خواستگار پیدا می‌شود و... . مریم بصیری در «دخیل عشق» به موضوعاتی که ناشی از افروخته شدن آتش جنگ است، پرداخته است. مجرد ماندن دختران، صدمات جسمی و روحی جوانان که ناشی از جنگ است، شیمیایی شدن جانبازان که با گذشت بیش از ۲۰ سال از جنگ از آن بی‌اطلاعند و... از جمله مسائلی هستند که در این رمان مطرح می‌شوند.

در قسمتی از این کتاب آمده است:  همیشه فکر می‌کنم من عاشق‌ترم یا تو؟ معلومه من عاشق‌ترم. من دل‌بستن رو خوب بلدم رضا، اما دل‌کندن رو نه.

صدای دختر انگار از جایی دور می‌آید. گوش‌های رضا هنوز از موج انفجار سوت می‌کشد؛ همان انفجاری که پرتش کرده بود طرف میدان مین و سیم‌های‌خاردار. نمی‌تواند از جایش تکان بخورد و فقط دست چپش به کمک دست راستش می‌آید. 

گفتنی است برنامه به خانه بر می‌گردیم در هفته گذشته نیز با توجه به سالروز ازدوج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) سه کتاب را خوانده و معرفی کرد. نام این سه کتاب نفس بود که یک رمان واقعی و عاشقانه و نوشته بهزاد دانشگر بود. همچنین کتاب دوجلدی نیمه دیگرم نوشته محسن عباسی‌ولدی در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه معرفی شد که درباره مهارت‌های انتخاب همسر و موانع ازدواج بود.

برنامه به خانه بر می‌گردیم امروز ۵ مردادماه با حضور دکتر سوسن ضیایی متخصص زنان؛ دکتر فاطمه منتظری پژوهشگر و نویسنده؛ فاطمه احمدی و مینا عابدی مربیان آشپزی و هنری حوالی ساعت ۱۷:۴۵ دقیقه به صورت زنده پخش می شود.

برنامه به خانه بر می‌گردیم کاری است از گروه خانواده و کودک شبکه پنج که عصر هر روز به جز روزهای جمعه میهمان خانه‌های خانواده‌های ایرانی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز