با حکم معاون فرهنگی؛

عباس جهانگیریان دبیر انجمن‌ نویسندگان نوجوان کانون شد

۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۰۰:۳۰:۲۰
کد خبر: ۱۰۳۵۷۰۶
عباس جهانگیریان دبیر انجمن‌ نویسندگان نوجوان کانون شد
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صدور حکمی عباس جهانگیریان را به عنوان دبیر انجمن‌ نویسندگان نوجوان کانون منصوب کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، محمدرضا زمردیان بر اساس تجربه‌ها، توانمندی‌ها و سوابق عباس جهانگیریان و بنا بر پیشنهاد مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون، این حکم را صادر کرده است.

معاون فرهنگی کانون در این حکم با تاکید بر این‌که یکی از اهداف مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توجه و تمرکز بر شناسایی استعدادهای فرهنگی، هنری و ادبی و ایجاد بستر مناسب برای رشد و پرورش فکری و تخصصی آن‌ها است از همین رو انجمن‌های تخصصی کانون به منظور تحقق این هدف مهم تشکیل و تاسیس شده‌اند.

او اظهار امیدواری کرده است که دبیر انجمن نویسندگان نوجوان با استفاده از دانش و تجربیات گذشته‌ی خود، بهره‌گیری از خرد جمعی و توانایی متخصصان کانون و شورای سیاست‌گذاری انجمن در راستای وظایف محوله و تربیت نسل جدیدی از هنرمندان متعهد، ارزشی و اخلاق‌مدار موفق و موید باشد.

زمردیان از دبیر انجمن نویسندگان نوجوان کانون خواسته است تا نسبت به برنامه‌ریزی محتوایی برای رشد و ارتقا توانمندی مربیان کانون، شناسایی و جذب اعضای نوجوان مستعد از سوی انجمن در سراسر کشور، ایجاد زمینه مناسب برای آموزش و پرورش نویسندگان نوجوان و هدایت آن‌ها در مسیر تولید آثار فاخر، فراهم کردن زمینه ارتباط مربیان و اعضا با چهره‌های شاخص داستان کشور و تبادل تجربیات و دانش، برنامه‌ریزی مناسب برای سیر مطالعاتی مربیان و اعضا انجمن‌ها و معرفی چهره‌های شاخص ‌انجمن‌های کشور به جامعه ادبیات و داستان کشور قدم بردارد و تلاش کند تا انجمن نویسندگان نوجوان فضایی امیدآفرین، خلاق و نوآور در حوزه ادبیات و داستان کشور داشته باشد.

یادآوری می‌شود عباس جهانگیریان نویسنده کتاب کودک و نوجوان، نمایش‌نامه‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس و پژوهش‌گر است.

پیش از این، انجمن «نویسندگان نوجوان» در قالب «انجمن ادبی» کانون پرورش فکری فعالیت می‌کرد.

 

نظر شما