در پرس تی وی؛

نگاهی به نحوه بررسی وضعیت داخلی رژیم صهیونیستی

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۱۶:۲۱:۰۵
کد خبر: ۱۰۳۶۷۵۵
نگاهی به نحوه بررسی وضعیت داخلی رژیم صهیونیستی
صهیونیست ها ضربات بسیاری به اسلام و کشورهای غرب آسیا به ویژه ایران زده و خواهند زد و تقریبا یک پای ثابت هر بحرانی در کشورهای جنوب، همیشه سازمانی های امنیتی اسرائیلی هستند. خصوصا تحریم های اقتصادی که علیه کشورمان وضع شده.

گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، با این حال شناخت کافی، از اسرائیل  در کشورهای غربی وجود ندارد. به دلیل سلطه ای که یهودیان بر جریان رسانه ای در جهان دارند اسرائیل خود را مظلوم جنگ جهانی دوم و واکنشی به جنایت های رژیم نازی آلمان معرفی می کند در نتیجه غیر از نخبگان، کمتر کسی را می توان یافت که آگاهی کافی از نژادپرست بودن و اقدامات شنیع و ضد انسانی اسرائیل در جهان داشته باشد.

مساله وقتی حساس تر می شود که بدانیم جریان غالب رسانه ای در غرب که همواره به سود منافع  ثروتمندان یهودی و به منظور حفظ بقای اسرائیل فعالیت کرده و این رژیم را به عنوان دولتی بر اساس دموکراسی به جهان معرفی می کند.

آنها خبرهایی که ازسرزمین های اشغالی در جهان منتشر می شود را به زد و خورد میان اعراب و اسرائیل محدود کرده و تقریبا کسی دقیق نمی داند که در داخل این پادگان نظامی موسوم به اسرائیل چه اتفاقاتی روی می دهد.

در چنین شرایطی پرس تی وی تنها  تلویزیون انگلیسی زبان است که تلاش کرد این انحصار رسانه ای را بشکند و آنچه در داخل سرزمین های اشغالی موسوم به اسرائیل روی می دهد را به صورت مستند بیان کند یا آن را به تصویر کشد. نه تنها رفتار وحشتناک سازمان های امنیتی و ارتش صهیونیستی با مردم فلسطین بلکه مهمتر از آن وضعیت واقعی خود صهیونیست هایی را به نمایش بگذارد که فریب آژانس یهود را خورده و به فلسطین 1948 مهاجرت کرده اند.

عجیب حتی برای یهودیان آمریکا

پرس تی وی در این خصوص حسین الشیماری دو برنامه با عناوین ((از درون اسرائیل)) و ((پرونده های فلسطین)) را با دیدی تحقیقی و مستند تولید می کند.

الشیماری که نه ایرانی و نه فلسطینی است می گوید: آنچه به صورت مستند و با مدارک متقن در به روی آنتن آوردیم برای بسیاری در آمریکا آنچنان عجیب و تکان دهنده بود که حتی یک موسسه یهودی غیر صهیونیست با ما تماس گرفت و بخاطر  آگاه شدن از حقایقی مستندی که در این دو برنامه ارائه می شود از ما تشکر کرد. صدای یهودیان برای صلح حتی بخشی هایی از برنامه های ما را که در توئیتر منتشر می کنیم را در سایت خود قرار می دهد.

تاثیر چنین برنامه هایی این است که یهودیان بدانند اگر به فلسطین اشغالی بروند باید با جهنمی که صهیونیست ها برای آنها تدارک دیده اند روبه رو شوند.

در حالی در کشورهای اروپایی و آمریکا از دموکراسی اسرائیلی  تعریف می شود که به گفته الشیماری ((در داخل اسرائیل فقط 9 کارشناس حق دارند در رسانه های این رژیم به عنوان مخالف صحبت کنند نه بیشتر. بنابراین همین تعداد از یک شبکه تلویزیونی به شبکه دیگر می روند و همان صحبت های تکراری را بیان می کنند)) این مفهوم آزادی بیان  در داخل این سرزمین هاست.

از طرف دیگر یکی از هدف های ثابت تیراندازی مستقیم و بازداشت و شکنجه فلسطینیان توسط سازمان امنیت اسرائیل همیشه خبرنگاران و اهالی رسانه بوده و هستند.   

این موارد به تنهایی چالش اساسی این رژیم را با رسانه بیان می کند به راستی چرا دولتی که ادعای دموکراسی داردو خود را محصول مظلومیتی تاریخی می داند با رسانه و خبرنگار مشکل دارد و آنرا سرکوب می کند؟

این سوالی است که مردم کشورهای غربی را از حقایقی مخوف از درون سرزمین های اشغالی آگاه می سازد. تقریبا می توان گفت برنامه مستمری با چنین ویژگی هایی در جهان تولید نشده و تهیه کننده شجاع آن دست به اقدامی متهورانه زده است.

حال اگر از آنچه همه تصور می کنند یعنی اختلاف میان دو قومیت و نژاد در آن سرزمین ها فراتر رویم خواهیم دید رفتار سازمان های امنیتی و حتی فرهنگی صهیونیست بسیار بسیار گسترده تر از کشور کوچک فلسطین است. ردپای آنها را در هر فاجعه انسانی در سراسر جهان می توان یافت. چه نسل کشی در بوسنی باشد چه میانمار، چه ترور نخبگان مسلمان باشد و چه کودتاهای بیشمار در آمریکای لاتین یا برده داری در افریقا و ...

همین نقش اسرائیل در کودتاهای ضد دولتی در ونزوئلا بود که حتی شبکه تله سور اقدام به انتشار حقایقی درباره آن کرد اما تقریبا هیچ رسانه های حتی شبکه های عربی به صورت جامع و با دیدی تحقیقی به فعالیت ها و اهداف اسرائیل نپرداخته است.

رفتار تلاویو با قومیت های مختلف یهودی که از سراسر جهان به فلسطین آورده شده اند اولین نشانه رفتار ضد انسانی صهیونیستها حتی با هم کیشان خود است. اسرائیل به یهودیان شرقی عمدتا از آسیا عنوان سفاردیم، به یهودیان غربی اشکناز و به یهودیان افریقایی عنوان فلاشه اطلاق می کند و ماحصل این تقسیم نژادی تبعیض میان خود یهودیان است. طبعا با اعتراض هم همراه می شود و پاسخ رژیم اسرائیل به چنین اعتراضی همان سرکوبی است که با فلسطینی ها دارد.

قطعا این رفتار دولت صیهونیستی در رسانه های غربی بازتابی ندارد و آنها ترجیح می دهند اگر قرار است خبری از تلاویو مخابره کنند به انتخابات یا تشکیل شدن یا نشدن دولت اسرائیل و مسائلی مانند تعداد تلفات درگیری با اعراب اشاره کنند فقط همین.

اینجاست که پرس تی وی با تولید و انتشار  برنامه هایی مانند (از درون اسرائیل) گام بزرگی به سود انسانیت  برداشته است. با استمرار و تقویت این برنامه جهان از نقش اسرائیل در انواع آدم ربایی، قاچاق اعضای بدن انسان، ترور و.... آگاه می شود.

یادداشت: محمدپارسا نجفی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز