آخرین وضعیت خسرو سینایی در بیمارستان/ تنفس با دستگاه انجام می‌شود

۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۱۱:۰۹:۱۴
کد خبر: ۱۰۳۶۹۷۰
آخرین وضعیت خسرو سینایی در بیمارستان/ تنفس با دستگاه انجام می‌شود
فرزند خسرو سینایی از همدلی دوستداران پدرش که در بیمارستان بستری است تشکر کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه ها خبرگزاری برنا؛ آلما سینایی دختر خسرو سینایی که از ۷ مرداد به دلیل عفونت ریه و بعد ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده است، در پیامی از همدلی دوستداران این فیلمساز پیشکسوت تشکر کرد.

وی همچنین اعلام کرد پدرش از سه ماه پیش به دلیل عفونت مهره ها کمر و خونریزی معده بستری شده و یک جراحی سخت را پشت سر گذاشت. در عرض این مدت به چهار بیمارستان مختلف منتقل شد و درنهایت به کرونا نیز مبتلا شد.

در حال حاضر تنفس وی به کمک دستگاه در بخش آی سی یو است.

دو شب قبل حبییب احمدزاده نویسنده، فیلمنامه‌نویس و مستندساز با انتشار متنی کوتاه در فضای مجازی از ابتلای خسرو سینایی کارگردان شناخته‌شده سینمای ایران به ویروس کرونا خبر داد. خسرو سینایی به واسطه عفونت توامان ریه و نیز بیماری کرونا در بخش ویژه بیمارستان امیر اعلم بستری شده و تحت تنفس کمکی با دستگاه ونتیلاتور است.

خسرو سینایی کارگردانی بیش از ۱۰ فیلم مستند و داستانی را در کارنامه خود دارد. «عروس آتش» مطرح‌ترین فیلم کارنامه این کارگردان ۸۰ ساله سینمای ایران است که سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را نیز برای او به ارمغان آورد. کارگردانی «جزیره رنگین» در سال ۹۳ آخرین تجربه فیلمسازی سینایی در سینما بود که در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران شد.

صبا//

نظر شما