چند پیام تسلیت برای درگذشت خالق «عروس آتش»

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۰۱:۲۷:۳۶
کد خبر: ۱۰۳۸۰۳۳
چند پیام تسلیت برای درگذشت خالق «عروس آتش»
چند مقام مسئول و نهاد سینمایی در پیام‌هایی جداگانه درگذشت خسرو سینایی کارگردان سینمای ایران را تسلیت گفتند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در پی درگذشت خسرو سینایی کارگردان و مستندساز سینمای ایران، پیام‌های تسلیتی از سوی افراد و مراکز مختلف سینمایی صادر شد.

در پیام سیدمحمد طباطبایی حسینی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای ارزشیابی هنرمندان آمده است: «درگذشت هنرمند پیشکسوت سینما؛ جناب خسرو سینایی اندوهی مضاعف بر جان هنر نهاد. جانی که هنوز غم درگذشت هنرمندان دیگری را در هفته‌ها و ماه‌های اخیر بر دل دارد. زنده‌یاد سینایی هنرمندی صاحب اندیشه در عرصه سینما بود و اندیشه‌اش را در ساختار سینما ارائه کرد. او در سینما همواره جانب حقیقت را رعایت و از مسیر پژوهش سعی برای کشف حقیقت و ارائه آن در قالب فیلم تلاش می‌کرد. زنده یاد خسرو سینایی یک سینماگر به معنای کامل کلمه بود چه اینکه در حوزه‌های گوناگون این عرصه دستی بر آتش داشت. او گرچه در غربت جانکاه این روزها با دنیای فانی وداع کرد اما به سمت نور رفت. درگذشت این سینماگر عزیز و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت را به خانواده محترم ایشان و نیز به هنرمندان به ویژه به هنرمندان عرصه سینما تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آن مرحوم مغفرت و برای بازماندگان صبر مسئلت می‌کنم.»

کارگردانی که کوشید سینما را در خدمت اعتلای انسانی به کار بگیرد

پیام محمد حمزه زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری نیز به این شرح است:

«سینمای ایران هنرمندی نجیب و فیلمسازی بزرگ را از دست داد. کارگردانی که همواره کوشید در آثار ارزشمندش سینما را در خدمت اعتلای انسانی و اخلاقی به کار گیرد و زیبایی‌های درون انسان را به تصویر بکشد. داغ فقدان این هنرمند عزیز را به خانواده محترم ایشان و به جامعه فرهنگی و هنری ایران تسلیت می‌گویم.»

پیام تسلیت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

در پیام تسلیت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی نیز آمده است: «با نهایت تاسف و تاثر به اطلاع می‌رساند، استاد خسرو سینایی فیلمساز مؤلف سینمای ایران به علت عفونت ریه و مبتلا شدن به ویروس کرونا، ساعتی پیش در بیمارستان امیراعلم تهران جان به جان آفرین سپرد.

مدیرعامل، معاونان، مدیران و کارکنان مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی این مصیبت بزرگ را به خانواده محترم سینایی و جامعه سینمای فرهنگی و مستند ایران تسلیت گفته، برای روح بلند آن سفرکرده غفران واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایند.»

 

نظر شما