این هفته در «اسلام دات کام»؛

صبر و استقامت در برابر مصیبت

۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۲۳:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۹۵۶۲
صبر و استقامت در برابر مصیبت
برنامه «اسلام دات کام» (Islampuntocom) از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی در این قسمت به آموزه های اسلام در مورد صبر در برابر مصیبت می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، برنامه «اسلام دات کام» در هر قسمت به موضوعات اساسی دین اسلام می پردازد این بار به موضوع صبر و استقامت در برابر مصیبت اختصاص دارد. کلمه «صبر» بیش از 100 بار در  قرآن آمده است علاوه بر این،از سوی پیشوایان دینی نیز به عنوان کلید حل مشکلات مطرح شده است.  وقایع تلخ که در جهان رخ می دهد همیشه تحت کنترل ما نیست آتشفشانی که به طور ناگهانی پس از صدها سال فوران می کند، بیماری ناشناخته ای که طی چند هفته میلیون ها نفر را آلوده کرده و باعث کشته شدن هزاران نفر شده است و غیره، همه آنها نمونه هایی هستند که نشان می دهد  خطرات خاصی همیشه بر سر راه ما وجود دارد که ما برای روبرو شدن با آنها کامل نیستیم. اولین قدم در کاهش رنج ناشی از چنین حوادثی، صبر و شکیبایی است. این موضوع در بسیاری از آموزه های اسلام آمده است.

در این برنامه همچنین عنوان می شود. عدم صبر و شکیبایی در مواجهه با سختی ها و مشکلات، انسان را از انجام هر نوع برنامه ریزی برای غلبه بر آنها باز می دارد. فردی که در هنگام بروز بلایای جدی تمام شجاعت خود را از دست می دهد، نمی تواند از مهارت های ذهنی خود برای دستیابی به نتیجه مطلوب استفاده کند و از این رو در همان گرداب مشکلات فرو می رود. مسلمانان که به خدا اعتقاد دارند می دانند که در مواجهه با حوادث و اتفاقات تلخ در جهان تنها نیستند ، با سهولت و صبر بیشتر از دیگران بر این حوادث غلبه می کنند.

«اسلام دات کام» به تهیه کنندگی روح ا... محقق و با اجرای سهیل اسعد چهارشنبه ساعت 19:30 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه هیسپان‎تی‎وی پخش می شود و پنجشنبه ساعت 20:30 و جمعه ساعات 04:30، 10:30 بازپخش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز