به بهانه روز خبرنگار در فرهنگسرای رسانه؛

رمان «جنگ کی تمام می‌شود؟» نقد و بررسی می‌شود

۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۰۴:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۰۴۸۳
رمان «جنگ کی تمام می‌شود؟» نقد و بررسی می‌شود
نشست نقد و بررسی رمان «جنگ کی تمام می‌شود؟» نوشته صادق وفایی روز یکشنبه ۱۹ مرداد به بهانه روز خبرنگار در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، نشست «کتاب خبرنگار» با محوریت نقد و بررسی رمان «جنگ کی تمام می‌شود؟» نوشته صادق وفایی خبرنگار کتاب روز یکشنبه ۱۹ مرداد همزمان با روز خبرنگار در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

۱۷ مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) است که برای پاسداشت یاد و خاطره آن شهید، روز خبرنگار نامیده شده است. فرهنگسرای رسانه به مناسبت روز خبرنگار برنامه‌ای با نام «کتاب خبرنگار» را با مشارکت امور کتابخانه های سازمان فرهنگی هنری  برگزار می‌کند و به نقد و بررسی کتاب «جنگ کی تمام می‌شود» نوشته صادق وفایی می‌پردازد.

نویسنده این‌کتاب از خبرنگاران حوزه ادبیات و نشر  است که در عرصه نویسندگی نیز فعال بوده و دو کتاب در کارنامه دارد.

رمان «جنگ کی تمام می‌شود» که توسط انتشارات هیلا به چاپ رسیده، دربرگیرنده اتفاقاتی از آخرین روز جنگ جهانی دوم در خانه‌ای مخروبه در برلین است، اتفاقاتی که به‌سبب مواجهه یک‌افسر آلمانی، یک افسر روس و یک امدادگر آمریکایی شکل می‌گیرند. خانه مخروبه در منطقه‌ای از شهر قرار دارد که هنوز نیروهای متفقین آن‌ را اشغال نکرده‌اند و افسر آلمانی‌ که وارد خانه می‌شود هم هنوز از پایان جنگ و خودکشی هیتلر اطلاع ندارد.

این‌رمان علاوه بر ساختار داستانی‌ خود، مروری بر تاریخ انقلاب اکتبر روسیه، جنگ جهانی دوم در اروپا، زندگی مردم آمریکا در آن ‌برهه و دیگر مسائل تاریخی قرن بیستم در جوامع غربی دارد.

نشست نقد و بررسی این‌کتاب با حضور محسن باقری اصل و میثم رشیدی مهرآبادی به‌عنوان منتقد؛ و مولف اثر همراه است.

این‌برنامه روز یکشنبه ۱۹ مرداد از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در سالن آمفی تئاتر دکتر یونس شکرخواه‌ِ فرهنگسرای رسانه برگزار و به‌صورت زندگی از شبکه‌های اجتماعی و حساب کاربری اینستاگرام فرهنگسرای رسانه پخش می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز