نوید محمودی:

انتشار نسخه غیرقانونی فیلم‌ها دزدی است

۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۱۰۱۹
انتشار نسخه غیرقانونی فیلم‌ها دزدی است
نوید محمودی از قاچاق فیلم سینمایی «هفت و نیم» در اولین ساعات اکران آنلاین آن می‌گوید.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا، نوید محمودی درمورد قاچاق فیلم سینمایی «هفت و نیم» به کارگردانی خودش که به تازگی به صورت آنلاین اکرانش را در پلتفرم‌ها آغاز کرده بود، گفت: معمولا هر فیلمی که اکران آنلاین می‌شود، به سرعت قاچاق هم می‌شود و دیگر این امر خیلی دور از انتظار نیست.

او در پاسخ به اینکه وجود نسخه قاچاق فیلمی که درحال اکران است در روند فروش آن چه اثری دارد، توضیح داد: فکر نمی‌کنم نسخه قاچاق خیلی تاثیری در میزان فروش فیلم داشته باشد. مخاطبی که خودش را متعهد می‌داند، به تماشای نسخه قاچاق فیلم نمی‌نشیند.

کارگردان «شکستن همزمان بیست استخوان» ضمن تاکید به مشکل شرعی تماشای نسخه‌های قاچاق فیلم بیان کرد: آنچه ما نیاز داریم این است که مخاطب سینما شخصا به این نتیجه برسد که صاحبان فیلم از انتشار غیرقانونی فیلم‌شان ناراضی هستند و استفاده از این نسخه‌های غیرقانونی فیلم، حقیقتا دزدی است و حکم شرعی آن هم با دزدی فرقی ندارد.

او با اشاره به پیگیری‌هایش برای پاک کردن لینک‌های نسخه قاچاق فیلم سینمایی «هفت و نیم» از اینترنت گفت: ما تلاش خودمان را می‌کنیم تا دسترسی به این نسخه‌ها از بین برود و برخی از لینک‌ها را هم پاک کردیم، اما همچنان روند بارگداری غیرقانونی ادامه دارد. مهم‌تر از این اقدامات ما این است که افراد مسئول و بالادستی تصمیم جدی بگیرند که جلوی هرنوع قاچاق فیلم گرفته شود.

محمودی افزود: حتی اگر پلتفرم‌ها از نظر امنیتی خیلی قوی هم باشند که باید اینطور باشد، باز بحث فرهنگی ماجرا پررنگ تر است یعنی باید مردم این کار را نکنند و خودشان با حمایت نکردن از قاچاقچیان فیلم، بساط آنها را جمع کنند. همه نهادها سعی خودشان را می‌کنند تا جلوی انتشار غیرقانونی آثار سینمایی گرفته شود، اما تا زمانی که از جانب مردم و دولت جدی گرفته نشود این اتفاق ادامه دارد.

کارگردان «مردن در آب مطهر» در پایان خاطرنشان کرد: مردم باید متوجه باشند وقتی فیلمی را غیرقانونی تماشا می‌کنند مثل این است که کارگری بعد از یک ماه کار و زحمت پایان ماه حقوقش را دریافت نکند. اگر خودشان جای این کارگر باشند، راضی هستند حق‌شان خورده شود؟ انتشار فیلم به صورت قاچاق و حمایت از این کار غلط حقی از دیگری را ضایع می‌کند. من امیدوار هستم مخاطبان ما از طریق قانونی به تماشای فیلم سینمایی «هفت و نیم» بنشینند و از ما حمایت کنند.

منبع: صبا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز