مهدی صباغ‌زاده:

سینماها از آذر سال گذشته با پخش‌کننده‌ها تسویه نکرده‌اند

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۱۴۹۷
سینماها از آذر سال گذشته با پخش‌کننده‌ها تسویه نکرده‌اند
مهدی صباغ‌زاده با اشاره به بدهی برخی سینمادارها به تهیه‌کننده‌ها و پخش‌کننده‌ها تأکید کرد برخی سینماها از آذر سال گذشته هنوز با پخش‌کننده‌ها تسویه نکرده‌اند.

مهدی صباغ‌زاده تهیه‌کننده و کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: متأسفانه از اسفندماه به بعد سینماها به پخش‌کننده‌ها مبالغ فروش فیلم‌ها را پرداخت نکرده‌اند و این عدم پرداخت ادامه پیدا کرد تا زمانی که این مشکل جدی شد و برخی تهیه‌کننده‌ها به عدم پرداخت پولشان اعتراض کردند.

صباغ‌زاده تصریح کرد: گویا پس از تعطیلی سینماها به دلیل شیوع ویروس کرونا مدیران سینماها دیگر توان پرداخت بدهی خود را نداشتند و دولت در تصمیمی جدید قصد دارد وامی به مبلغ بدهی‌ها به سینماها بپردازد که آن‌ها بتوانند در این شرایط سخت بدهی خود به صاحبان آثار پرداخت کند.

او افزود: برخی سینماها حتی میزان فروش آذر، دی و بهمن را هم پرداخت نکرده‌اند و فکر می‌کنم اگر سازمان سینمایی به این موضوع ورود نمی‌کرد این مشکل همچنان پابرجا می‌ماند. البته معضل عدم پرداخت مبالغ فروش فیلم‌ها از سوی سینمادارها همیشه وجود داشته و معضلی جدید نیست اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و طولانی‌تر شدن این وضعیت عدم پرداخت بدهی طولانی‌تر شد. پیش از این برخی سینماها در هفته‌های ابتدایی با پخش‌کننده‌ها مبالغ را تسویه می‌کردند اما متأسفانه سینماهای بسیاری هستند که چند ماه پس از موعد مقرر مبالغ فروش را تسویه می‌کنند.

این کارگردان در پایان اظهار داشت: به تازگی با راه‌اندازی سامانه مدیریت فروش و اکران (سمفا) به حل این معضل امیدوار شده‌ایم ولی پیش از هر چیز باید بدهی حال حاضر سینماها به صاحبان آثار پرداخت شود. قرار بر این است که در سامانه سمفا سهم سینمادارها و پخش‌کننده‌ها به صورت جداگانه پرداخت شود و این اتفاق هم به نفع سینمادارها و هم به نفع پخش‌کننده‌ها و تهیه‌کننده‌ها است. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز