مدیرکل حوزه ریاست سازمان سینمایی مطرح کرد؛

شاخص‌های بهبود سالن سینما در تهران ارتقا یافته است

۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۰۰:۵۱:۴۹
کد خبر: ۱۰۴۱۷۲۰
شاخص‌های بهبود سالن سینما در تهران ارتقا یافته است
مدیر کل حوزه ریاست سازمان سینمایی می‌گوید افتتاح پردیس سینمایی «شمیران» در منطقه شمال شرق تهران تا حد زیادی نیاز مردم به سالن سینما در این منطقه را تامین خواهد کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ؛سعید رجبی فروتن در حاشیه بازدید از پردیس سینمایی «شمیران» که از ۱۴ تیرماه آغاز به کار کرده است، با اشاره به اینکه یکی از کمبودهایی که در کشور ما وجود دارد زیرساخت‌های نمایشی از جمله سینما است، به ایلنا گفت: کمبود زیرساخت و ابنیه نمایشی بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها و مناسبات تولید و عرضه را تحت شعاع خود قرار داده است.

رجبی فروتن تصریح کرد: به عنوان مثال سالانه استعداد و ظرفیت نمایش ۱۰۰ فیلم سینمایی وجود دارد اما تعداد سالن‌های کشور و به اصطلاح تعداد پرده‌هایی که قابل استفاده هستند، تکافوی این تعداد فیلم را نمی‌دهد‌. به همین دلیل تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران پاره‌ای از اوقات از مدیران سازمان سینمایی گلایه‌مند هستند که تعداد پروانه ساخت‌های صادره زیاد است و به ظرفیت نمایشی توجه نمی‌شود. آن‌ها توقع دارند تناسبی میان تولید و عرضه برقرار باشد.

وی ادامه داد: به هر حال در پاسخ به این کمبود و نیاز در یکی دو دهه اخیر با برنامه‌ریزی‌ها و مساعدت‌های مدیریت شهری به ویژه در کلانشهرها حرکت محسوس و خوبی برای تامین زیرساخت‌های سینمایی صورت گرفته است که حاصل آن پردیس‌های جذاب و آبرومندانه‌ای است که در کلان شهرهای کشور شاهد و ناظر آن‌ها هستیم.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان سینمایی تاکید کرد: تهران نیز به عنوان پیشتاز تاسیس و راه‌اندازی پردیس‌های سینمایی و تجاری توانسته تا حد زیادی شاخص‌های مربوط به بهبود سالن سینما در کشور را ارتقا دهد و به همان نسبت هم بازگشت سرمایه را برای تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران فیلم‌های سینمایی تسهیل کند تا انگیزه، شور و شوق خانواده‌ها و مردم را برای نشستن در سالن‌های مدرن بیش از گذشته تقویت کند.

رجبی فروتن معتقد است که مجموعه این تدابیر و تصمیم‌ها می‌تواند به اقتصاد سینما کمک کند. هر قدر اقتصاد سینما رونق داشته و پویا باشد، می‌تواند تاثیر خود را در مناسبات تولید و ارتقا کیفی فیلم‌ها نیز نشان بدهد.

وی با اشاره به اینکه کمبود سالن‌های سینما در شمال شرق تهران بسیار احساس می‌شد، اظهار کرد: در علم برنامه‌ریزی اصطلاحی با نام آمایش سرزمین داریم که به نظر می‌آید در پهنه تهران بزرگ شهری که بالغ بر ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد پراکندگی سالن‌های سینما متناسب با نیاز هر منطقه و تراکم جمعیتی آن نیست. خوشحالیم همزمان با افتتاح پردیس‌های مختلف سینمایی تجاری در نواحی شمال غرب و غرب تهران، مرکز و جنوب تهران این بار در پهنه شمال شرقی تهران به این نیاز اساسی توجه شده و رضایت شهروندان را برای گذران بهتر اوقات فراغت‌شان باعث شده است.

مدیر کل حوزه ریاست سازمان سینمایی افزود: مروری بر صفحات روزنامه‌ها و گزارش‌های شبکه استانی سیما نشان می‌دهد که یکی از مطالبات شهروندانی که در پهنه پر جمعیت شمال شرقی تهران سکونت دارند این بوده است که مانند شهروندان دیگر مناطق تهران دسترسی به سالن‌های سینما ندارند و ناگزیر هستند برای تماشای فیلم هزینه بیشتری را متحمل شوند و به نقطه دیگری از شهر بروند. به همین دلیل خوشحال هستیم که در آستانه راه‌اندازی و افتتاحیه پردیس سینمایی «شمیران» در این منطقه از تهران تا حد زیادی نیاز بحق مردم تامین شده است.

رجبی فروتن با بیان اینکه تعداد زیادی از متخصصان، تکنسین‌ها و دست اندرکاران تلاش کردند تا پردیس سینمایی «شمیران» آبرومندانه ساخته شود، مطرح کرد: اگر نگاهی به تجربه تاریخی بشر کنیم بلایای طبیعی و غیرطبیعی از جمله بیماری‌ها و یا در عصر اخیر ویروس کرونا به رغم آنکه خسارت‌های جانی، مادی و معنوی زیادی را به بار می‌نشاند اما قادر نبوده‌اند شعله امید را در دل مردم و هموطنان خاموش کنند. به هر حال کرونا بسیاری از فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی ما را تحت تاثیر قرار داد اما در گوشه دیگری از شهر به برکت سرمایه‌گذاری قابل توجه بخش خصوصی و حمایت موسسه سینما شهر پردیس سینمایی آبرومندانه‌ای ساخته و بهره‌برداری برای دوران پساکرونا آماده شده است.

وی در پایان گفت: امیدوارم زمانی که پروتکل‌های مربوط به کرونا با شدت و حدت کمتری لازم الاجرا شناخته‌شد، مردم بتوانند با حضور در این پردیس خاطرات خوبی را رقم بزنند. اطمینان دارم به زودی شاهد جوشش دوباره فعالیت‌های فرهنگی و هنری و سالن‌های سینما خواهیم بود و دوباره همه ما در زیر سقف سالن سینما همگرایی و انسجام اجتماعی خود را به نمایش خواهیم گذاشت.

 

نظر شما