در پرس تی وی؛

مرور تاریخچه تحریم صنعت هوایی ایران

۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۶:۵۲:۱۷
کد خبر: ۱۰۴۲۰۶۸
مرور تاریخچه تحریم صنعت هوایی ایران
مستند «تحریم آسمان» از تولیدات شبکه پرس تی وی به مرور تاریخچه تحریم‎های صنعت هوایی مسافربری ایران در سال‌های پس از انقلاب و تلاش‎های دست اندرکاران برای حفظ و نگهداری این صنعت مدرن می‌پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این مستند به تهیه‎کنندگی و کارگردانی روح‎الله رضایی محصول سال 2020 شبکه پرس تی وی است و با هدف نقد و بررسی تحریم‎های هواپیمایی علیه ایران از منظر حقوق بین‎الملل تولید شده است.

در این مستند با اشاره به تحریم‎های گسترده آمریکا علیه ایران از جمله تحریم‎های بین‎المللی در حوزه صنعت هوایی، ابعاد گسترده این اقدامات و اهمیت صنعت هوانوردی به عنوان یکی از صنایع مهم با تکنولوژی بالا به علت رابطه مستقیم با جان انسان‌ها واکاوی می‎شود.

همچنین در این برنامه ابعاد حقوق بشری تحریم‎های اعمال شده علیه ایران در این صنعت در زمینه‌های خرید هواپیما و تامین قطعات و تامین سوخت در فرودگاه‌های بین‎المللی نیز بررسی خواهد شد.

«تحریم آسمان» در ادامه با نگاهی به کنوانسیون شیکاگو به عنوان مهم‎ترین سند بین‎المللی صنعت هوایی و تاکید آن بر عدم استفاده از این صنعت به عنوان ابزار پیشبرد اهداف سیاسی به گفت‎وگو درخصوص نقض آشکار قوانین مربوطه از سوی آمریکا می‎پردازد و مسائل مربوطه را از دید مدیران شرکت‎های هواپیمایی، مسولان سازمان هواپیمایی کشوری و کارشناسان امور فرودگاهی به بحث و تبادل نظر می‎گذارد.

ساناز بیغم (مجری طرح)، غزاله سرلک (دستیار کارگردان)، مسعود سلطانی ارج و کیانوش الطافی (تصویربردار)، سعید هاشمی و روح‎الله رضایی (تدوینگر)، کیوان افتخاریان (موسیقی) و رامین دزیانیان (گرافیک) از جمله عوامل تهیه و تولید این مستند هستند.

«تحریم آسمان» دوشنبه 20 مرداد ماه، ساعت 21 از شبکه مستند پخش می‌شود و تکرار آن نیز سه شنبه ساعت 2 و 9 روی آنتن می‎رود.

نظر شما