«تندیس فداکاری» امسال، رنگ و بوی کرونایی می‌گیرد

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۱۱:۴۴:۳۵
کد خبر: ۱۰۴۲۳۹۳
دبیر دهمین آئین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران از آغاز فعالیت دبیرخانه دهمین آیین این رویداد «فرهنگی – دانشجویی» خبر داد و گفت: «تندیس فداکاری» امسال، رنگ و بوی کرونایی دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، «جمال رحیمیان» با اعلام این‌که فعالیت اجرایی برای دهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران آغاز شده است، در ادامه اظهار کرد:  با توجه به شیوع ویروس کرونا و خدمات ارزنده اقشار مختلف بخصوص جامعه درمانی کشور، در نظر داریم با تصویب شورای سیاست‌گذاری این آیین  در مراسم امسال علاوه‌بر دانشجویان و گروه‌های دانشجویی فعال در حوزه‌های مرتبط، در بخش ویژه این آئین ملی، از پزشکان، پرستاران، کادر درمانی، رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی برتر که در حوزه‌های آموزش و پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا، اطلاع‌رسانی این بیماری و یا درمان آن فعالیت ویژه‌ای کرده‌اند، از طرف جامعه دانشگاهی کشور با اعطای تندیس ملی فداکاری تقدیر شوند.

دبیر دهمین آئین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران با اشاره به عظمت وصف‌ناپذیر همدلی ملی ایجاد شده برای مقابله با این ویروس منحوس، گفت: از این‌رو دبیرخانه آئین اعطای تندیس ملی فداکاری از اشخاص حقیقی و حقوقی به ویژه وزارتخانه‌های مرتبط نظیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دعوت می‌کند نفرات یا گروه‌های برگزیده و برتر خود را به دبیرخانه آئین معرفی کنند تا زمینه برگزاری مراسم باشکوه تقدیر و سپاس‌گزاری از این عزیزان به بهترین نحو فراهم شود. 

رحیمیان با بیان این‌که ایده راه‌اندازی این آئین از سال 83 در جهاددانشگاهی کلید خورد و طی مدت 16 سال توانست با برگزاری 9 آئین با شکوه، نقش مهمی در تقویت روحیه ایثار و فداکاری در میان دانشجویان داشته باشد، در ادامه توضیح داد: دبیرخانه آئین اعطای تندیس ملی فداکاری با حضور و مشارکت وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و  نهادهای مرتبط با حوزه ایثار و فداکاری تشکیل شده است.

وی ادامه داد: از اعضای آن می‌توان به نمایندگان وزارتین  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وعلوم، تحقیقات وفناوری، سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر، سازمان بسیج دانشجویی، سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران و ... ، اشاره کرد.

دبیر دهمین آئین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران با اشاره به برگزاری منظم جلسات دبیرخانه طی 9 دوره پیشین گفت: بدین ترتیب هر سال و طبق سنوات پیشین شماری از دانشجویان و گروه‌های دانشجویی در حوزه‌های مرتبط با ایثار و فداکاری تقدیر شدند. 

رحیمیان افزود: بر اساس آئین‌نامه مصوب این رویداد «فرهنگی – دانشجویی» هر کس که در بخش‌هایی چون دفاع از حریم کشور و حریم اهل‌بیت علیهم‌السلام، سازندگی و خدمات‌رسانی به مناطق محروم، امدادرسانی در حوادث غیر مترقبه، اهدای عضو و اهدای خون، کمک به محرومان و مستضعفان، ارائه خدمات داوطلبانه پزشکی، پرستاری و مددکاری و ... فعالیت ویژه و فوق‌العاده‌ای انجام داده‌اند، با اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران تقدیر و تجلیل شدند.

وی یادآور شد: دبیرخانه آیین از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دیگر از جمله وزارت ورزش و جوانان، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد مستضعفان، سازمان بسیج مستضعفین و ... برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم امسال، انتظار مساعدت و همکاری دارد و در زمینه جلب مشارکت حداکثری همگانی از این کنگره عظیم ملی تمام تلاش خود را بکار خواهد بست.

براساس این گزارش، دهمین آئین اعطای تندیس ملی فداکاری مطابق روال هر سال، در آذرماه امسال در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان اعم از افراد حقیقی یا حقوقی می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشارکت در این حرکت بزرگ فرهنگی که با هدف تقویت و ترویج روحیه ایثار و فداکاری در جامعه و  تقدیر و سپاس‌گزاری از زحمتکشان و مدافعان حوزه سلامت برگزار می‌شود، با شماره تلفن 66490330 (021) تماس حاصل کنند.

انتهای پیام 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز