انتقاد تند داریوش بابایٔیان از رضا داد و مرضیه برومند

۱۳۹۹/۰۵/۲۳ - ۲۳:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۳۳۴۱
انتقاد تند داریوش بابایٔیان از رضا داد و مرضیه برومند
داریوش باباییان تهیه‌کننده با انتقاد از بی‌کفایتی مدیریت سینما در جریان کرونا به فرهیختگان گفت: الان چیزی حدود بیست سال است که هر وزیر، معاون و دبیر جشنواره‌ای که روی کار می‌آید، ما یک آدم‌هایی را داریم که پشت قضیه، تصمیم‌گیری‌های ماجرا را انجام می‌دهند

به گزارش گروه روی خط رسانه ها خبرگزاری برنا ؛داریوش باباییان تهیه‌کننده با انتقاد از بی‌کفایتی مدیریت سینما در جریان کرونا به فرهیختگان گفت: الان چیزی حدود بیست سال است که هر وزیر، معاون و دبیر جشنواره‌ای که روی کار می‌آید، ما یک آدم‌هایی را داریم که پشت قضیه، تصمیم‌گیری‌های ماجرا را انجام می‌دهند

حتی مدیران و دست‌اندرکاران جشنواره‌های دولتی هم در یک دایره بسته، مدام پاسکاری می‌شوند. یکی جشنواره فجر داخلی را می‌گیرد، یکی جهانی فجر را می‌گیرد، یکی کودک را می‌گیرد، یکی سینما حقیقت را، یکی مقاومت را و...

مثلا ما آقای رضاداد را داشته‌ایم که همیشه، همه جا بوده است. همیشه پشت قضیه است و همه حرف‌ها را می‌زند. واقعا چرا؟؟؟ یعنی جز ایشان نیروی حاذق نداریم؟؟

من در جشنواره کودک اصفهان، به‌عینه چیزهایی دیدم. مثلا چند سال پیش، من فیلم «حقه‌باز دم‌ دراز» را داشتم. بعد دیدم خانم مرضیه برومند که در هر دوره، ریٔیس هیات‌داوران است، ۵ تا داور انتخاب کرده است. یک روز دیدم کاندیداها را اعلام کردند و خبری از فیلم ما نیست. به یکی از داوران گفتم این فیلم ما را که کاندید نکردید، کجایش مشکل داشت؟ گفت من فیلم‌تان را ندیدم و دیر رسیدم و از دوستان پرسیدم که چطور بود. از یک خانم دیگر که داور بود هم پرسیدم و او هم گفت ندیدم. از خانم برومند پرسیدم که او هم جواب مستقیمی به ما نداد. بعد ما فهمیدیم که اینها شوخی است.

 نهایتا معلوم شد خانم برومند از زبان بالایی‌ها و همان دوستانی(رضاداد؟؟) که همیشه هستند، گفته که این و این و این باید باشند و فلان کار اول می‌شود و این جایزه برای فلان فیلم باشد و... که اصلا صدای ما درآمد که این چه نوع جشنواره‌ای است؟؟!!

*در آن دوره، کل نامزدها در اختیار سه فیلم بود و یک باندبازی که تقسیم جوایز کنند و ده، دوازده فیلم دیگر کودک که شامل فیلم آقای سیدجواد هاشمی هم می‌شد، از دایره بیرون ماندند. ما اعتراض کردیم که چرا شماها فیلم‌ها را ندیده، داوری کردید و قضیه لو رفت. در این سینما، رضادادها و برومندها تعیین‌کننده هستند؛ رابطه و رانت‌خواری و انتخاب و حالا این اول شود که در اکران بفروشد و اینها هست.

*این از جشنواره‌مان، آن از فارابی‌مان، آن از سازمان سینمایی‌مان، خب همه‌جا می‌لنگد به‌دلیل اینکه یک وزیری که می‌آید، مسیر درست را نمی‌رود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز