انتشارات جهاد دانشگاهی؛

معماری پارامتریک شوماخر منتشر شد

۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۰۴:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۳۷۱۲
معماری پارامتریک شوماخر منتشر شد
کتاب «معماری پارامتریک» نوشته پاتریک شوماخر منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، به همت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی، کتاب «معماری پارامتریک، معماری خودتکثیر؛ چارچوبی نوین برای معماری» تالیف پاتریک شوماخر و ترجمه فرزاد حامدی، محمدمهدی محمدی در ۶۱۶ صفحه و بهای ۱۴۰ هزار تومان چاپ و منتشر شد. این کتاب نخستین جلد از مجموعه کتاب دو جلدی معماری خودتکثیر architecture of Autopoiesis است.

پاتریک شوماخر به عنوان نظریه پرداز سبک معماری پارامتریک و شریک زاها حدید در این کتاب به دنبال بازتعریف و نگاهی دوباره به معماری است و ثمره چندین سال مطالعه طراحی و تدریس را گردآوری کرده است و معماری را در تئوری‌های فلسفی و تاریخی معماری بررسی کرده و خاستگاه سبک پارامتریک را معرفی می‌کند و در ادامه با نگاهی جدید به مسائل پیرامون فرم، عملکردها، فرایندطراحی، سبک‌ها، خلاقیت، زیبایی شناسی، رسانه و عملکرد اجتماعی معماری می‌پردازد. اکنون استمرار موفق خود تکثیری معماری، بیش از هر زمان دیگری، مستلزم یک نظریه همه جانبه است تا بتواند چالش‌ها، ظرفیت‌ها و انتخاب‌های تاریخی معماری در جامعه کنونی را شفاف‌سازی کند.

معماری در نقش یک سیستم خودتکثیر، تئوری معماری، ظهور تاریخی معماری، عملکردها، ساختارها و فرایندهای معماری به عنوان یک سیستم خودتکثیر، رسانه معماری و عملکرد اجتماعی معماری عناوین فصلهای این کتاب است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز