بهروز بقایی در گفت و گو با برنا مطرح کرد:

رقابت درسریال سازی به تنوع طرح های بیشتر می انجامد!

۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۰۷:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۴۹۱۵
رقابت درسریال سازی به تنوع طرح های بیشتر می انجامد!
بهروز بقایی بازیگر و کارگردان پیشکسوت تلویزیون با بیان اینکه مدیران تلویزیون نباید نگاه کوتاه مدت به سریال سازی داشته باشند از لزوم توجه به تجربه های گذشته برای بهبود شرایط ساخت سریال صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، بهروز بقایی کارگردان سریال هایی همچون دنیای شیرین وسیب خنده در گفت و گو با خبرنگار برنا با اشاره به اینکه دیگر مانند گذشته نمی توان سریال های مخاطب پسند و پربیننده ساخت گفت: اشکال در شیوه مدیریت تلویزیون است. وقتی کارهای دهه های گذشته را با سریال های امروز مقایسه می کنیم در می یابیم که نوع نگاه در مدیریت صدا و سیما نسبت به گذشته تغییر کرده است که نتیجه آن البته مطلوب نیست. سریال های امروز بیشتر به دنبال ترویج خشونت هستند در حالی که ما در گذشته تنها از امید صحبت می کردیم و جامعه را برای زندگی بهتر ترغیب می کردیم. 

وی با بیان اینکه تلویزیون دیگر سریال هایی همچون دنیای شیرین را نمی پسندد و طرح های شبیه به آن را رد می کند گفت: پس از طی دوره بیماری که به خاطر آن خانه نشین بودم طرح هایی را به تلویزیون ارائه دادم که هر کدام بنا به دلایلی رد شد. بیشترین دلیل و بهانه هم این بود که این دست آثار امروز جایگاهی ندارد. به عنوان مثال طرحی را به تلویزیون ارائه دادم که درباره یک دختر روستایی است که تبدیل به یک قهرمان ورزشی می شود اما این طرح به این دلیل رد شد می گفتند قهرمان دختر در جامعه ما به ازای بیرونی ندارد. 

این کارگردان تلویزیون در ادامه افزود: شاید یکی از دلایل افت کیفیت سریال ها در چند سال گذشته نبود رقابت میان سازندگان آثار است که اگر فضایی برای سنجش میزان رضایت و علاقه مخاطبان شکل بگیرد فضای بهتری برای طرح موضوع های متنوع ایجاد شود.

بهروز بقایی که در روزهای پایانی سال گذشته به بیماری کرونا دچار شده بود با اشاره به اوضاع این روزهایش گفت: خوشبختانه پس از طی کردن مراحل درمان بیماری کرونا از بدنم خارج شد و این روزها سعی می کنم در خانه بمانم و کمتر در محیط های اجتماعی حاضر می شوم. 

وی در پایان گفت: جامعه امروز ایران به دلیل مشکلات اقتصادی و شیوع ویروس کرونا از لحاظ روحی در شرایطی است که نیاز دارد با ایجاد یک روحیه جمعی به زندگی عادی باز گردد و وظیفه هنرمند و کار هنری این است که بتواند این فضا را به وجود بیاورد تا جامعه باز هم روزهای خوب را تجربه کند. 

 

نظر شما