کامران قدکچیان:

بهمن مفید فردی مهربان و خوش‌اخلاق بود / دلم نمی‌خواست به سرنوشت فردین دچار شود

۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۱۴:۰۴:۳۰
کد خبر: ۱۰۴۵۲۸۹
بهمن مفید فردی مهربان و خوش‌اخلاق بود / دلم نمی‌خواست به سرنوشت فردین دچار شود
کامران قدکچیان با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای بسیاری از بازیگران از جمله محمدعلی فردین امکان ادامه فعالیت هنری وجود نداشت، تأکید کرد که تلاش بیهوده برای بازی این بازیگران از جمله بهمن مفید آن‌ها را افسرده و دلگیر می‌کرد و به شخصه ترجیح می‌دادم که با مطرح کردن این مسأله او را در کاری غیرممکن قرار ندهم که در نهایت نتیجه‌ای ندارد و فقط او را دلگیر می‌کند.

کامران قدکچیان کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: از شنیدن خبر درگذشت بهمن مفید بسیار متأثر و ناراحت شدم. من در اولین فیلمی که پیش از انقلاب ساختم با بهمن مفید همکاری داشتم و گاه‌گداری هم پس از انقلاب او را می‌دیدم و با هم در ارتباط بودیم.

قدکچیان خاطرنشان کرد: او واقعاً فردی مهربان و خوش اخلاق بود و همه افرادی که با او در ارتباط بودند این مشخصه اخلاقی را در او می‌شناسند. چند وقت پیش می‌خواستم نمایشنامه «شاپرک خانم» نوشته بیژن مفید را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه ببرم و همین کار بهانه‌ای شد برای اینکه بهمن مفید را ببینم. در دیداری که با هم داشتیم از او اجازه اجرای نمایشنامه برادرش را گرفتم و همان زمان متوجه شدم که حالش خوب نیست و کمی بیمار به نظر می‌رسید.

این کارگردان در ادامه گفت: او انسانی صبور، آرام و قانع بود که همین مشخصه‌های اخلاقی‌اش باعث شد وقتی برای آخرین بار یکدیگر را دیدیم با وجود کسالتی که داشت از بیماری‌اش به من چیزی نگفت و من از همسرش شنیدم که بیمار است و حال خوبی ندارد اما به نظر خیلی علاقه‌ای به مطرح شدن این مسأله نداشت.

او درباره عدم همکاری با بهمن مفید در سال‌های پس از پیروز انقلاب اسلامی گفت: مشخص بود که اجازه نمی‌دهند کار کند. برای بازی محمدعلی فردین در چند فیلم و سریال پس از انقلاب تلاش‌هایی شد که به نتیجه نرسید؛ باعث دلگیر شدن فردین شد و نباید بلایی که سر او آمد، بر سر دیگر بازیگران از جمله بهمن مفید می‌‌آمد به همین دلیل شاید بهتر بود به جای تلاش برای کاری بیهوده که در نهایت به نتیجه نمی‌رسید و فقط او را افسرده می‌کرد اصلاً سراغ این کار نمی‌رفتیم.

کارگردان فیلم سینمایی «خاک و خون» در پایان گفت: البته بهمن مفید پس از انقلاب در چند نمایش نیز ایفای نقش کرد و روی صحنه رفت اما به نظر شرایط کار برای او کم‌کم سخت شد و مدتی هم از ایران رفت. در این سال‌ها برخی مواقع وقتی در دفتر آقای فرحبخش جلسه می‌گذاشتیم حدوداً هر دو سال یک بار او هم در جمع ما حضور داشت و با هم صحبت می‌کردیم. من در اولین فیلمی که کارگردانی کردم بهمن مفید به عنوان بازیگر ایفای نقش کرد، آن زمان او یکی از سوپراستارهای سینما به حساب می‌آمد و بسیار با استعداد و دوست‌داشتنی بود و برای من که اولین فیلمم را می‌ساختم همکاری با او اتفاقی بسیار خوب بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز