در شبکه پرس تی وی ببینید؛

نگاهی به مخالفت با رسمیت یافتن خاخام های زن در اسرائیل

۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۵۸۴۴
نگاهی به مخالفت با رسمیت یافتن خاخام های زن در اسرائیل
مخالفت های صورت گرفته بابه رسمیت شناخته شدن خاخام‌های زن در اسرائیل در برنامه این هفته «داخل اسرائیل» (Israel Inside) در شبکه پرس تی وی مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این برنامه به تهیه کنندگی حسین الشیماری با نگاهی به نگرانی خاخام های مرد از قدرت گرفتن خاخام های زن در اسرائیل به واکاوی دلایل این نگرانی ها از جمله احتمال ترویج ایدئولوژی صهیونیسم سکولار می پردازد.

در این برنامه ضمن اشاره به تهدید خاخام های مرد در اسرائیل به اعتصاب درصورت به رسمیت شناختن خاخام های زن، بحث و تبادل نظر درخصوص جایگاه زنان ارتدوکس در اسرائیل طی دهه های اخیر، نظرات یتژاک یوسف از خاخام های سرشناس درخصوص نگرانی و تهدیدهای وی از به رسمیت شناخته شدن خاخام های زن و تاریخچه و سابقه شکل گیری مقام خاخام در اسرائیل صورت خواهد گرفت.

این برنامه همچنین با نگاهی به جایگاه زنان در رژیم صهیونیستی، نارضایتی بسیاری از زنان اسرائیلی از جایگاه نامناسبشان در اقتصاد، سیاست، مذهب و مسائل اجتماعی به نقد و بررسی اعتراضات اخیر نسبت به این موضوع و درخواست زنان برای دیده شدن و استفاده از مهارت هایشان در زمینه های مختلف خواهد پرداخت.

«داخل اسرائیل» چهارشنبه 29 مرداد ساعت 09:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 22:00 ، پنجشنبه ساعت 16:00، جمعه ساعت 20:00، دوشنبه ساعت 19:20 و سه شنبه ساعت 22:00 پخش خواهد شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز