در برنامه «به وقت ایران» مطرح شد؛

در برابر اقتصاد دانش بنیان مقاومت شد/ هزینه تولید در کشور بالاست/ سیگنال های غلط مجلس به شرکت های دانش بنیان

۱۳۹۹/۰۵/۲۹ - ۱۲:۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۰۴۶۳۹۵
در برابر اقتصاد دانش بنیان مقاومت شد/ هزینه تولید در کشور بالاست/ سیگنال های غلط مجلس به شرکت های دانش بنیان
«به وقت ایران» به تهیه کنندگی علیرضا عاسم یوسفی شب گذشته ۲۸ مرداد با اجرای شهرام شکیبا با موضوع دانش بنیان ها میزبان سیاوش ملکی فر معاون صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهور و محمد رشیدی سخنگوی کمیسیون دانش بنیان مجلس بود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در ابتدای برنامه محمد رشیدی اظهار داشت: اقتصاد دانش بنیان و قوانین آن سال ۸۹ به وجود آمد و سال ۸۷ معاونت فن آوری و ریاست جمهوری ایجاد شد. در سال ۸۹ قوانین اقتصاد دانش بنیان تصویب شد و تا سال ۹۹ هیچ اجرایی نداشتیم.

وی تصریح کرد: نزدیک به ۴ سال به صورت جدی در مقابل اقتصاد بنیان مقاومت شد.

در ادامه ملکی فر در پاسخ به سوال شهرام شکیبا مبنی بر این که دلیل اتفاق اصلی در اقتصاد دانش بنیان چیست، گفت: اقتصاد دانش بنیان را نباید به اقتصاد شرکت های دانش بنیان گره زد و تاکید کرد که اقتصاد دانش بنیان را باید در اقتصاد کلان کشور جستجو کنیم.

ملکی فر اضافه کرد: باید کشور به سمت تولیدات داخلی و نوآوری فن آورانه برود.

وی در ادامه با اشاره به علاقه افراطی کشور به فناوری پیشرفته، اظهار داشت: ما به نیاز جاری کشور توجه نداشتیم و اگر به نیاز جاری کشور نگاهی بیندازیم، می بینیم تولیدات خیلی از شرکت های دانش بنیان، لزوما بر نیاز های فناوری منطبق نیست و علت این موضوع را سیگنال های غلط مجلس به شرکت های دانش بنیان دانست.

محمد رشیدی نیز در پاسخ به این سوال، دلیل این مشکل اقتصاد دانش بنیان را هزینه بالا تولید در کشور دانست و به مافیا در این عرصه اشاره کرد.

رشیدی اضافه کرد: مجلس باید برای اقتصاد دانش بنیان کارهای جدیدی انجام دهد که متاسفانه مجلس تلاش هایی کرده است اما این تلاش کافی نبوده است.

برنامه " به وقت ایران " هر هفته یکشنبه و سه شنبه ها ساعت ۲۱:۵۰ از شبکه آموزش به مدت ۷۰ دقیقه روی آنتن می رود. مخاطبان "به وقت ایران" می توانند از طریق پیامک ۳۰۰۰۰۷۲ و طریق فضای مجازی با @amoozeshtv7 نظرات و پیشنهادات خود را ارسال کنند.

نظر شما