محمود پاک‌نیت بازیگر سریال «روزی روزگاری»:

حسام بیگ اصلاح‌شدنی نبود

۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۲۳:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۶۴۶۹
حسام بیگ اصلاح‌شدنی نبود
محمود پاک‌نیت بازیگر سریال «روزی روزگاری» که به تازگی بازپخش آن از شبکه آی فیلم به پایان رسید، ضمن تاکید بر کلیشه ای نبودن نقش حسام بیگ در این سریال، شخصیت پردازی قوی این نقش را از جمله نکات مثبت این سریال خواند و در باره سرنوشت حسام بیگ گفت: حسام بیگ اصلاح شدنی نبود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، پاک نیت که با آی فیلم گفت و گو می کرد، تصریح کرد: در آن زمان متن روزی روزگاری خیلی تازه و نو بود. سال ٦٨ که در فیلم «شاخه های بید» کار کردم «احمدجو» به من گفت که در حال نوشتن متن «پسرخاله‌ها» است ولی بعدها نام آن به «روزی روزگاری» تغییر کرد. او پیشنهاد داد که بعد از نگارش متن در کار او بازی کنم و من با کمال میل پذیرفتم و دوسال بعد دعوت به کار شدم.

وی درباره فیلمنامه قوی و بکر «روزی روزگاری» اظهار کرد: وقتی متن را خواندم خیلی جذاب و نو بود. فیلمنامه ای که کلیشه‌ای نبود و من باید در آن در نقش یک شخصیت جدید و فارغ از کلیشه ظاهر می شدم. این سریال درباره قصه‌های ایرانی و روایتگر فضای جامعه در زمان گذشته و آبا و اجدادمان بود و من دوست داشتم نقشی را تداعی کنم که نو و ماندگار باشد و مخاطبان زیادی را جذب کند که خوشبختانه همین طور هم شد.

بازیگر نقش حسام بیگ با این نقطه نظر که نشانه هایی از حسام بیگ «روزری روزگاری» در دیگر بازی های او وجود داشته باشد، مخالفت کرد و گفت: حسام بیک برای من در «روزی روزگاری» ماند تا مجموعه پشت کوه‌های بلند.

بعد از سال ها احمدجو وقتی می‌خواست «پشت کوه‌های بلند» را بسازد، به من گفت این همان حسام بیک و با هم لهجه و حس و حال است منتهی اینجا شاه شده. یعنی همان راهزنی که در «روزی روزگاری» بوده الآن در «پشت کوه‌های بلند» آمده و شاه شده است، اما متاسفانه مجموعه «پشت کوه‌های بلند» که در واقع ادامه «روزی روزگاری» بود، مورد بی مهری قرار گرفت. آنقدر وضعیت را برای احمدجو بد کردند که اصلاً قصه را از دست داد. این سریال را که می‌خواندم گفتم این قصه از «روزی روزگاری» هم قوی‌تر است و او آن را ساخت ولی متأسفانه مورد بی مهری قرار گرفت .

به نظر من کاراکترم در مجموعه تلویزیونی «پس از باران» هم منفی نبود و اتفاقا سعید سلطانی نویسنده و کارگردان این هوشمندی را داشت که این شخصیت منفی و سیاه نباشد چون او آدم خشکی بود ولی در عین حال آدم خانواده‌دوستی هم بود و همسرش را دوست داشت.

پاک نیت در پاسخ به این سوال که حسام بیگ از نگاه محمود پاک‌نیت چه سرنوشتی دارد؟، اظهار کرد: حسام بیگ به هرحال اصلاح‌شدنی نیست. نویسنده این تعلیق را گذاشت که بالاخره سرنوشت این چه خواهد شد؟ به نظر من زیبایی کار هم به همین است. آیا این را هم یک نفر مثل خاله پیدا می‌شود و می‌برد آدم‌اش می‌کند یا نه؟ این همان آدم باقی می‌ماند یا با این تیری که خورده می‌میرد؟ حسام بیگ شخصیتی است که معلق گذاشته می‌شود و کارگردان این را به اختیار تماشاگر می‌گذارد که هر جور خودش می‌خواهد از این قضیه برداشت کند و به نظر من خیلی هم خوب بود.

نظر شما