از اجرای سوتفاهم آلبرکامو تا تماشای جوادیه بیست متری در تماشاخانه های تهران

این هفته کجا تئاتر ببینیم؟

۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۰۹:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۶۶۱۱
این هفته کجا تئاتر ببینیم؟
تماشاخانه های پایتخت در آستانه ماه محرم نمایش های مختلفی را روی صحنه برده اند. اگر چه خبری از نمایش های آیینی نیست اما نمایش های مختلفی روی صحنه رفته است و با رعایت پروتکل های بهداشتی میزبان مخاطبان است.
به گزارش گروه فرهنگ وهنر خبرگزاری برنا، نمایش های روی صحنه که این هفته در تماشاخانه های تهران روی صحنه رفته است را در ادامه مرور می کنیم:
جانکاه در تالار مولوی
نمایش جان کاه در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه رفته است. 
این نمایش به کارگردانی و نویسندگی سعید رسولی و تهیه کنندگی سهیل طهماسبی فر این شب ها در تالار مولوی به اجرا می پردازد.
بهزاد حاجی حسنی، حمید گرامی فر و شادی ضیایی  بازیگران این اثر نمایشی هستند. 
در خلاصه داستان این اثر آمده: دو غریبه که با یکدیگر پدر و پسر میشوند.

 

سوتفاهم در سالن مشایخی
نمایش سو تفاهم با نمایشنامه ای نوشته آلبر کامو و با کارگردانی امین شیبانی در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی روی صحنه رفته است. 
مهرداد قادری، فاطمه زمانی، فریبا نیروئی، فرانک ظاهری، محراب جلیل نیا، آرش کرمی، سینا علیزاده، امین شیبانی، کامران ورزیده و محمد ایوبی بازیگران این نمایش هستند.
در خلاصه داستان این اثر آمده است: مسافرخانه ای کوچک و تمیز با وسایل قدیمی در ابتدای جاده ای که به شهر سرد و ابری ختم می شود. مادر و دختری تنها در این مسافرخانه مشتریان خود را می کشند تا.... نگاهی متفاوت به زندگی آدم ها وقتی در شرایط مشابه قرار می گیرند. زمانیکه تصمیم نهایی آدم ها مسیر زندگی آن ها را رقم می زند. وقتی مکان آرامش روان و افکارت را بهم می ریزد . آیا همه‌ی ما در زمان ها و مکان های یکسان قدرت رفتاری متفاوت را داریم؟

 

کوریولانوس در تئاتر مستقل تهران
نمایش کوریولانوس نوشته احسان رضوانی و سحر سالک و کارگردانی مصطفا کوشکی در مجموعه تئاتر مستقل تهران روی صحنه است.
در این نمایش  هدیه بختیاری، یزدان دارابی، ریحانه رنجبر، سحر سالک، شکیلا سماواتی، آرمینا ضیانور، حمید عاشوری، سحر عبدالملکی، ایمان عبدی، سهیلا کمری، توحید لواسانی، سحر مصباح، محمد امین لطفی و هانیه مقدم بازی می کنند.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: سرگذشت سردار افسانه‌ای رومی گایوس مارسیوس کوریولانوس در قرن پنجم پیش از میلاد که پس از کامیابی در نبرد و سیاست، خواهان رهبری سیاسی است، ولی به خاطر ناسازگاری اهالی رم با دشمن هم‌پیمان می‌شود تا از مردم رم انتقام بگیرد.
 

 

فقط چهل روزه بودم در سالن سایه

نمایش فقط چهل روزه بودم نوشته مسعود هاشمی نژاد و کارگردانی مسعود طیبی در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته است. 
در این نمایش ایمان‌میرهاشمی و آرزو صفی‌یاری بازی می کنند.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: زنی با روح همسر نویسنده اش چهل شب عاشقانه زندگی می کند / راز نهفته در عدد ۴۰. گاهی در رابطه های عاشقانه گذر زمان از یادمان می برد که روزگاری چقدر همدیگر را دوست داشته ایم، اما، روح پرنده ای است که در کالبد جان فقط چند صباحی جای می گیرد، و زمانی درد عشق را باور می کنیم که عزیز جانِ مان را از دست می دهیم و خاطرات و گفتگوهای رویاهای شبانه تنها همدم مان می شود. قدر با هم بودن را بدانیم.

 

جوادیه بیست متری در قشقایی
نمایش جوادیه (بیست متری) نوشته کهبد تاراج وکارگردانی رضا بهرامی در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته است.
در این نمایش (به ترتیب ورود صحنه) آرش فلاحت پیشه، آیه کیان پور، امیر عدل پرور، هومن بنایی به ایفای نقش می پردازند.
در خلاصه داستان این اثر آمده است: قصه چهار نفر از بچه محله های جوادیه تهران است که در دهه شصت هر کدام زندگی خود را داشته اند و در حال حاضر که انها مرده اند به محله خود می ایند و روایت خاطرات محله و‌زندگی خود را در گذشته میکنند...

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز