در دیدار بروجردی با استاندار استان مرکزی مطرح شد؛

تاکید بر ضرورت تحقق شعار «کتابخانه ملی در خانه هر ایرانی»

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۶۸۱۶
تاکید بر ضرورت تحقق شعار «کتابخانه ملی در خانه هر ایرانی»
رییس کتابخانه ملی ایران در دیدار با استاندار استان مرکزی بر توسعه پایدار و تعمیم فرهنگ کتابخوانی در نقاط مختلف کشور از جمله روستاها در جهت تحقق شعار کتابخانه ملی در خانه هر ایرانی تاکید کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، سید علی آقازاده استاندار استان مرکزی با حضور در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، ضمن بازدید از این سازمان، برای همکاری این استان با سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اعلام آمادگی کرد.

اشرف بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران توسعه فرهنگ کتابخوانی در نقاط مختلف کشور را از مهمترین اهداف سازمان عنوان کرد و گفت: توسعه پایدار و تعمیم فرهنگ کتابخوانی در اقصی نقاط کشور در راستای احیای فرهنگ بومی و حفظ زبان و ادب فارسی است، به همین دلیل کتابخانه ملی ایران اقدام به برقراری ارتباط با استانداری‌ها و ایجاد زمینه مناسب برای توسعه فرهنگ در روستاهای کشور کرده است و به دلیل ظرفیت‌های فرهنگی استان مرکزی می‌توان این مهم را به انجام رساند.

وی ادامه داد: اهتمام و توجه به توسعه پایدار و تعمیم فرهنگ کتابخوانی در نقاط مختلف کشور در جهت تحقق شعار «کتابخانه ملی در خانه هر ایرانی» صورت گرفته است.

سید علی آقازاده استاندار استان مرکزی نیز در این دیدار اشاره کرد: استان مرکزی آمادگی لازم جهت همکاری برای تحقق این مهم را در ابعاد مختلف با سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران دارد. از همین رو با مشارکت انجمن غیر دولتی «مکارم» پنج شهرستان از استان مرکزی را به صورت پایلوت انتخاب کرده‌ایم و متعهد می‌شویم بستر مناسب جهت ارائه خدمات اطلاعات کتابی را فراهم کنیم.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به منابع دیجیتال موجود در این سازمان گفت: منابع دیجیتال شده بسیاری در کتابخانه ملی موجود است و بویژه که در شرایط شیوع ویروس کرونا دیجیتال شدن منابع موجود در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تسریع شد و در صورت آماده سازی زیر ساخت‌ها در این استان خدمات دیجیتال منابع کتابی و سندی از سوی سازمان ارائه می‌شود.

لازم به توضیح است طاهایی معاون استاندار استان مرکزی، مظفر پاسدار شیرازی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان اسناد و کتابخانه ملی، نعمتی و فریدون احمدی از مسئولان انجمن غیر دولتی «مکارم» در استان مرکزی در جلسه حضور داشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز