حوزه هنری؛

۱۵۰۰ دقیقه برنامه تلویزیونی عاشورایی

۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۰۸:۴۸:۳۳
کد خبر: ۱۰۴۷۴۳۳
۱۵۰۰ دقیقه برنامه تلویزیونی عاشورایی
در حالی که به دلیل شرایط خاص شیوع کرونا، نقش رسانه ملی در برگزاری باشکوه عزاداری محرم، برجسته تر از سال های گذشته شده است، حوزه هنری با همکاری مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی، بیش از 1500 دقیقه برنامه تلویزیونی را جهت پخش از شبکه های مختلف سیما تولید کرده است. این برنامه ها که در بیش از 150 قسمت آماده شده است، حادثه عاشورا را از ابعاد مختلف و باشیوه های هنری متنوع روایت می کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، با توجه به شرایط خاصی که بعد از شیوع کرونا در کشور بوجود آمد، حوزه هنری از چند ماه قبل برنامه ریزی گسترده ای را برای همکاری با رسانه ملی در ایام محرم آغاز کرد که حاصل آن ساخت و تولید بیش از 150 قسمت برنامه تلویزیونی مختلف است که از شبکه های مختلف صدا و سیما پخش خواهد شد.

بنابراین گزارش ، در میان برنامه های تلویزیونی تولید شده، مستند های عاشورایی، تله تئاتر، کلیپ های محرمی، تعزیه، نماهنگ، موشن گرافیک و برنامه های شعرخوانی از آثار بسیار برجسته و فاخری هستند که برای محرم امسال تدارک دیده شده است.

از تعزیه تا روضه های دلتنگی

 ضبط  450 دقیقه برنامه تعزیه تلویزیونی، از جمله کارهای ارزشمندی است که برای پخش در ایام محرم آماده شده است ، به گفته کوروش زارعی ، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری ،  10 مجلس تعزیه و هر مجلس به مدت 45 دقیقه ضبط شده است که  برای ضبط این برنامه ها، تعزیه‌خوانان مطرح کشور از اراک، قم ، تفرش، اصفهان، قزوین و تهران دعوت شده اند. 

از دیگر برنامه های تولید شده ، مستند « روضه دلتنگی» است که به برگزاری مراسم روضه خوانی در خانه خانواده شهدا اختصاص دارد، در این برنامه یک گروه مداحی به خانه شهدا می روند و روضه خانگی را در خانه یکی از شهدای بزرگوار برگزار می کردند ، تولید 300 دقیقه برنامه پژوهشی و تحقیقی درباره« نشانه شناسی عاشورا» ،ضبط 400 دقیقه شعرخوانی در دو شب شعر جداگانه، ساخت 120 دقیقه تله تئاتر عاشورایی ، تولید 200 دقیقه کلیپ و نماهنگ محرمی، تولید 10 قسمت برنامه  با مضمون واقعه عاشورا به روایت زنان که با نقش آفرینی زنان بازیگر سینما انجام شده است ، از دیگر برنامه های مهم تولیدی امسال است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز