مدیر پردیس سینمایی آزادی مطرح کرد:

نیمی از کارکنان پردیس سینمایی آزادی تعدیل شدند / در پنج ماه نخست تعطیلی حقوق همه کارکنان پرداخت شد

۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۰۷:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۷۷۷۰
نیمی از کارکنان پردیس سینمایی آزادی تعدیل شدند / در پنج ماه نخست تعطیلی حقوق همه کارکنان پرداخت شد
سجاد نوروزی از تعدیل نیمی از کارکنان پردیس سینمایی آزادی خبر داد.

سجاد نوروزی، مدیر پردیس سینمایی آزادی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: متأسفانه با ادامه تعطیلی‌ سینماها ما در پردیس سینمایی آزادی مجبور به تعدیل حدود نیمی از کارکنان این مجموعه شدیم. هنوز درباره دائمی یا موقتی بودن این تعدیل نیرو نمی‌توان صحبت کرد و همه چیز به حمایت از سینماها و عملکرد ستاد مبارزه با کرونا و ادامه شیوع این ویروس در کشور بستگی دارد.

نوروزی تصریح کرد: همه جای دنیا دولت‌ها برای اتحادیه‌های مدنی از جمله اتحادیه‌های فرهنگ و هنر بودجه‌ای مدنظر دارند. هنر امروز در عرصه تولید، توزیع و ایده نیاز به حمایت دارد و می‌بینیم این حمایت از سوی کشورهای مختلف به اهالی فرهنگ و هنر صورت می‌گیرد اما متأسفانه در کشور ما شرایط به شکل دیگری است و علی‌رغم وعده‌هایی داده شده است هنوز در عمل حمایتی شامل حال سینماها نشده است.

او افزود: در پنج ماه ابتدایی تعطیلی سینماها ما در مجموعه پردیس سینمایی آزادی حقوق همه کارکنان را پرداخت کردیم و تعدیل نیرو نداشتیم، از ماه خرداد به بعد با بازگشایی سینماها امید داشتیم که در صورت استقبال خوب مخاطبان می‌توان بخشی از خسارت را جبران کرد اما پس از شروعی نسبتاً خوب در اکران با افت شدید مخاطب مواجه شدیم و عملاً هیچ اتفاق مثبتی برای سینماها رخ نداد.

مدیر پردیس سینمایی آزادی در ادامه گفت: در نحوه اداره سینماها هیچ فرقی بین سینماهای خصوصی و سینماهای دولتی که مربوط به نهادی مثل حوزه هنری، شهرداری و... می‌شوند وجود ندارد و وقتی در شرایطی بحرانی مثل شیوع ویروس کرونا همه سینماها شرایط یکسانی را تجربه می‌کنند نمی‌توان تفاوتی بین این دو قائل بود. وقتی از اسفندماه تا امروز سینما هیچ درآمدی نداشته و حمایتی هم صورت نگرفته عملاً نحوه اداره‌اش تابع بخش خصوصی است. پردیس سینمایی آزادی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و ما بدون درآمد طبیعتاً توان پرداخت حقوق کارکنان را نداریم و به‌رغم میل‌مان مجبور می‌شویم با برخی همکاران خداحافظی کنیم.

نظر شما