منوچهر طیاب درگذشت

۱۳۹۹/۰۶/۰۴ - ۰۹:۳۰:۴۲
کد خبر: ۱۰۴۹۲۵۶
منوچهر طیاب درگذشت
منوچهر طیاب کارگردان نام‌آشنای سینمای مستند ایران بامداد امروز (سه‌شنبه،۴ شهریور) در سن هشتادوسه سالگی در بیمارستانی در وین از دنیا رفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند ضمن تایید این خبر درگذشت این هنرمند را تسلیت گفت.

منوچهر طیاب مستندساز برجسته ایرانی (متولد۱۳۱۶)، دانش‌آموخته‌ رشته معماری در دانشگاه فنی وین و فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما و تلویزیون از دانشکده سینمایی آکادمی دولتی موسیقی و هنرهای نمایشی اتریش است. او از سال ۱۳۴۲ با ساخت فیلم سفال به مستندسازی روی آورد و نزدیک به ۱۰۰ فیلم ارزشمند میراث فرهنگی و تاریخی را کارگردانی کرده است. وی استاد رشته سینما در دانشکده هنرهای دراماتیک و تلویزیون، سرپرست رشته سینماتوگرافی و عکاسی دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی تهران و عضو هیئت داوران یونسکو در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه لهستان بوده‌است.

همزمان با برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت سال گذشته، ضمن نکوداشت استاد طیاب و نمایش آثار منتخب وی، از این پیشکسوت سینمای مستند با اهدای نشان فیروزه حقیقت تقدیر شد. طیاب غیر از مستندسازی و عکاسی به عنوان شاخه‌های اصلی فعالیت خود، در حوزه ایرانشناسی نیز نامی آشناست و در زندگی خود به طور پیوسته برای معرفی ایران با ابزار فیلم و مستند تلاش کرد. فیلم سفر در امتداد سرزمین کهن مستندی است که به کارگردانی کاوه بهرامی مقدم و تهیه‌کنندگی رضا میرکریمی دربارهٔ منوچهر طیاب ساخته شده‌است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز