مونسان در« سلام صبح بخیر» ،رادیو ایران؛

کرونا لطمه سختی به صنعت گردشگری وارد کرد

۱۳۹۹/۰۶/۰۴ - ۱۱:۵۵:۵۷
کد خبر: ۱۰۴۹۳۶۵
کرونا لطمه سختی به صنعت گردشگری وارد کرد
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: ویروس کرونا متاسفانه لطمه بسیار سختی را به گردشگری زده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در گفت و گو با برنامه «سلام صبح بخیر» رادیو ایران اظهار کرد: ویروس کرونا متاسفانه لطمه بسیار سختی را به گردشگری زده است.

او ادامه داد: برآورد این خسارت تا مرداد ماه ۱۲ هزار میلیارد تومان است؛ البته بنده هیچ وقت نگفتم که سفر اثری بر روی کرونا ندارد و این خبر بد منعکس شده است.

مونسان بیان کرد: ما پروتکل های دقیقی را در حوزه گردشگری رعایت می کنیم به طوری که هتل ها تنها ۵٠ درصد از مسافران را پذیرش می کنند.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری تصریح کرد: در حال حاضر تمام دریافتی ما از وام حفظ اشتغال در کرونا ۱۷۵ میلیارد تومن بوده است در حالی که  ۱۱۲ میلیارد خسارت دیدیم.

او یادآور شد: امیدواریم که صنعت گردشگری زمین نخورد؛ در تعطیلی خردادماه با ۲٠ میلیون نفر مسافر در هتل ها مواجه بودیم که واقعا صنعت گردشگری نفس خوبی کشید و بخشی از چک های هتل داران پاس شد.

مونسان گفت: حدود ۲۶۷۱  اشیا تاریخی در دولت تدبیر و امید به کشور برگشته شدند و بعد از ۸٠ سال توانستیم  یک پارت ۱۷٠٠ تایی از امریکا به ایران را برگردانیم.

او بیان کرد: قبل از دولت تدبیر و امید  ۹۹۸ هتل اپارتمان در کشور وجود داشت اما بیش از ۴٠٠ مورد به ان  اضافه شد و ۵٠٠ هتل دیگر در دست ساخت است.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری اضافه کرد: ما سال گذشته هر ۱٠ روز یک موزه غیردولتی افتتاح کردیم؛ همچنین  در حال حاضر طبیعت گردی بخش مهمی از گردشگری شده و ۲٠٠٠واحد بوم گردی به این صنعت اضافه شده و موجب اشتغالزایی شده است.

مونسان در پایان گفت: تعداد گردشگران خارجی در سال ۹۸ به بیش از ۸ میلیون نفر رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز