مجید مظفری:

تکراری بودن آثار به حدی است که بعضی بازیگران حتی با گریم و لباس مشابه در چند فیلم و سریال بازی می‌کنند

۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۹۵۴۹
تکراری بودن آثار به حدی است که بعضی بازیگران حتی با گریم و لباس مشابه در چند فیلم و سریال بازی می‌کنند
مجید مظفری که تکراری بودن بازی‌ها و قصه‌ها در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف را ناشی از دغدغه اقتصادی سرمایه‌گذاران می‌داند تأکید کرد تکراری بودن آثار به حدی است که بعضی بازیگران حتی با گریم و لباس مشابه در چند فیلم و سریال بازی می‌کنند.

مجید مظفری بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: افراد بسیاری در سینما و شبکه نمایش خانگی سرمایه‌گذاری می‌کنند که طبیعتاً به حفظ سرمایه خود، بازگشت سرمایه و از طرفی سود مالی توجه دارند و به تبع آن ترجیح می‌دهند پروژه‌هایی در دست بگیرند که به لحاظ بازگشت سرمایه ریسک کمتری دارند.

مظفری خاطرنشان کرد: برای بسیاری از سرمایه‌گذارها هیچ چیز مهم‌تر از بازگشت سرمایه نیست. من مخالف این نگاه نیستم چرا که در شرایط اقتصادی کشور نمی‌توان انتظار بیشتری از سرمایه‌گذارها داشت اما این وضعیت باعث شده تا پیشنهادات به بازیگران تکراری باشد چرا که وقتی یک بازیگر در یک نقش به خوبی ظاهر شده و مورد توجه مخاطب قرار گرفته تهیه‌کننده‌ها ترجیح می‌دهند از آن فرد در همان نقش دوباره استفاده کنند و حتی از نویسنده‌های تکراری استفاده می‌کنند و از آن‌ها می‌خواهند که قصه‌هایی در حال و هوای سریال‌های موفق خود بنویسند.

او افزود: این وضعیت منجر به تکراری شدن آثار سینمایی، تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی شده که در حوزه بازیگری نیز دیده می‌شود. این نگاه را نمی‌توان نگاهی غلط و اشتباه دانست اما به طور قطع نمی‌توان آن را ایده‌آل و درست دانست. وقتی تنها چند گروه با دغدغه بازگشت سرمایه در سینما یا شبکه نمایش خانگی فعال هستند از واقعیت‌های فرهنگی، اجتماعی و تاریخی ما فاصله می‌گیرند و همه چیز شکل و شمایل تشریفاتی و سفارشی می‌گیرد که بیشتر سعی بر توجه به خواست مخاطب توجه می‌شود و نگاه درآمدزایی در آن غالب است.

بازیگر سریال «ممنوعه» تأکید کرد: این مسائل باعث می‌شود بازیگران نقش‌های تکراری بازی کنند و قصه‌ها هم به همین شکل تکراری باشند. در بسیاری مواقع حتی شاهد گریم و لباس تکراری در بازیگران هستیم و این در نهایت منجر به خسته شدن و سرخوردگی مخاطب می‌شود و برای یک بازیگر هم به هیچ‌وجه اتفاق خوبی نیست.

مظفری در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: وزارت فرهنگ و تلویزیون متولی فیلم‌ها و سریال‌های تولید شده در کشور هستند و باید به وضعیت تولید نظارت کنند. زمانی که خانه سینما تشکیل شد، تصمیم بر این بود که تنها کسانی که عضو خانه سینما هستند جلوی دوربین بروند بعد وزارت فرهنگ به این تصمیم‌گیری اعتراض کرد و تأکید داشت که ممکن است برخی افراد در تولید سرمایه‌گذاری کنند و انتظاراتی داشته باشند که با این قانون نمی‌توان آن‌ها پذیرفت و در نتیجه ورود سرمایه‌گذارها به حداقل می‌رسد.

این بازیگر در پایان گفت: با وجود این وضعیت می‌توان از وزارت فرهنگ و صداوسیما انتظار داشت که نظارتی جدی به پول‌ها و سرمایه‌های وارد شده به این عرصه داشته باشند و هر کس که قصد دارد وارد سینما شود دغدغه‌ای مشخص داشته باشد. متأسفانه در حال حاضر هیچ نظارتی وجود ندارد و این بی توجهی باعث می‌شود که بحران هر روز بیشتر شود و هر چند که هر روز شاهد بیشتر شدن تولیدات هستیم، کیفیت به مراتب افت می‌کند و این می‌تواند اقتصاد و صنعت در سینمای ما را از بین ببرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز