محرم شبکه یک در یک نگاه؛

زیر بیرق اباعبدالله الحسین(ع) در «حسینیه ایران»

۱۳۹۹/۰۶/۰۵ - ۰۹:۵۶:۵۹
کد خبر: ۱۰۴۹۸۳۱
زیر بیرق اباعبدالله الحسین(ع) در «حسینیه ایران»
شبکه یک سیما با برپایی حسینیه ای به وسعت ایران، میلیون ها عاشق اهل بیت (ع) را زیر بیرق عزای امام حسین(ع) جمع کرده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، برنامه «حسینیه ایران» با توجه به محرم متفاوت امسال و محدویت شکل گیری اجتماعات هر ساله، با پخش گزارش های مردمی، مرثیه سرایی و سخنرانی های مذهبی، میزبان عزاداران حسینی است.

مقداد مومن نژاد یکی از تهیه کنندگان برنامه «حسینیه ایران» رویکرد این ویژه برنامه را برپایی حسینیه ای به وسعت تمام ایران برشمرد و افزود: برنامه «حسینیه ایران» چهار روز قبل از ماه محرم روی آنتن شبکه یک رفت و قبل از هرچیز تمامی پروتکل های بهداشتی را به مردم آموزش دادیم و در مرحله بعدی نشانی هیات ها را که با رعایت این پروتکل ها مراسم دارند معرفی کردیم.

با شروع ماه محرم برنامه هیات ها را پوشش می دهیم و تلاش کردیم تا در فاصله زمانی کوتاهی از برگزاری آن ها را به آنتن برسانیم تا مخاطبان در منزل نیز از فضای معنوی آن بهره مند شوند.

وی ادامه داد: از مردم درخواست کرده بودیم از مراسم های که برگزار می کنند فیلم و یا عکس برای برنامه ارسال کنند، که با استقبال خوب مخاطبان روبرو شدیم و تصاویر بسیار زیادی برایمان ارسال شده است که از این تصاویر در برنامه استفاد می کنیم. ما دو تیم گزارشگری داریم که از هیئت های مختلف در سطح شهر گزارش تصویری می گیرند و با مردم درباره حال و هوای محرم امسال گفتگو می کنند.

مومن نژاد اظهار داشت: برنامه «حسینیه ایران» هر روز از ساعت 17:30تا 21شب از شبکه یک سیما پخش می شود و دو باکس برنامه داریم از ساعت 23:10 دقیقه مراسم آقای بنی فاطمه به مدت 30 دقیقه و 15 دقیقه بامداد هم مراسم حاج مصنور ارضی را پخش می کنیم. از روز چهارشنبه هم از ساعت 18 تا 24 شب ویژه برنامه ای به صورت اجرای زنده مجری (mc)را خواهیم داشت.

تهیه کننده «حسینیه ایران» با اشاره به اینکه تمام برنامه هایی که از شبکه یک ویژه دهه محرم پخش می شود همه با نام حسینیه ایران است ادامه داد: تاکیدی زیادی هم به گزارشگران و مادحین داشته ایم که به مردم درباره رعایت پروتکل های بهداشتی اطلاع رسانی کنند و خوشبختانه رعایت خوب مردم را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در حین برنامه تصاویر زنده حرم شریف امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) را در قسمت های مختلف برنامه پخش می کنیم به خصوص در هنگام اذان تصاویر زنده حرم آقا امام حسین (ع) را پخش می کنیم و سعی کرده ایم حال هوای بین الحرمین را به خانه مردم عزیزمان بیاوریم.

ان شاالله در روز عاشورا از ساعت 9 صبح ویژه برنامه ای را تدارک دیده ایم که امیدوارم مورد رضایت مخاطبان عزیز مان قرار بگیرد.

برنامه «حسینیه ایران» با اجرای هادی صلح جو، مهدی آقابیگی و محمدحسین صیرفی پور و تهیه کنندگی مقداد مومن نژاد و مجید بهرامی هر روز از شبکه یک سیما پخش می شود.

 

نظر شما