داور بخش فیلم کوتاه «جشنواره شیدایی»

هدف‌استعدادیابی فیلم‌سازان جوان و نوجوان

۱۳۹۹/۰۶/۰۸ - ۰۴:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۰۷۹۶
هدف‌استعدادیابی فیلم‌سازان جوان و نوجوان
افشین فکوری عضو هیئت داوران بخش فیلم کوتاه سوگواره «روایت شیدایی» گفت: هدف‌مان استعدادیابی فیلم‌سازان جوان و نوجوان است و این موضوع در جوایز این سوگواره لحاظ شده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا،افشین فکوری عضو هیئت داوران سوگواره «روایت شیدایی» با اشاره به هدف برگزاری این جشنواره گفت: هدف اصلی و محوری فرهنگسرای سرو از برگزاری این سوگواره گسترش و تعمیق هویت دینی در عزاداری امام حسین است و از جمله دیگر اهداف آن می‌توان به بصیرت‌افزایی مردم در فرهنگ عاشورایی، به تصویر کشیدن رسوم عزاداری امام حسین(ع) در اقوام مختلف کشور، نمایش فرهنگ عزاداری، روضه‌خوانی‌های خانگی، عزاداری در مکان‌های خاص و ... اشاره کرد. این سوگواره در دو بخش حرفه‌ای و تلفن همراه برگزار می‌شود و همین موضوع باعث شده است که زمینه برای شرکت همه علاقه‌مندان فراهم باشد.

او با اشاره به تقارن ماه محرم با بیماری کرونا و تاثیر آن بر عزاداری مردم گفت: سال‌های گذشته مردم خیلی راحت‌تر در مراسمات شرکت می‌کردند اما امسال شرایط تغییر کرده است. به نظرم یکی از موضوعات مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد، به تصویر کشیدن مسائل بهداشتی در برگزاری عزاداری ماه محرم است. در روزهای گذشته که در خیابان‌ها و مراسمات می‌گشتم دیدم که غالب و اکثریت مردم نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند؛ این فرهنگ‌سازی موضوع بسیار مهمی است که می‌تواند سوژه عکاسان و فیلم‌برداران باشد. علاوه بر این عشق مردم به اباعبدالله(ع) و اهل بیت سبب شده است که حتی در این شرایط هم مراسمات عزاداری را برپا کنند.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از تغییرات مهم تغییر سبک پخش نذورات است؛ امسال به جای پخش چای، دستکش و ماسک توزیع می‌شود که بسیار مهم است. به نظرم کرونا در کنار تمام مصایبی که برای مردم ما ایجاد کرد، سبب ایجاد همدلی و همراهی‌شان نیز شد. چنین موضوعاتی می‌تواند سوژه‌های خوبی برای هنرمندان کشورمان برای شرکت در این سوگواره باشد.

فکوری با اشاره به توجه این سوگواره به استعدادیابی فیلم‌سازان جوان گفت: در بخش فیلم کوتاه سه قالب داستانی، مستند و پویانمایی داریم؛ مهمترین عنصر برای ما در هر سه قالب به تصویرکشیدن عزاداری مردم ایران در محرم و رعایت نکات بهداشتی است. به نظرم بهترین نکته برای هر جشنواره‌ای این است که کیفیت آثار بالا باشد و امیدواریم آثار با کیفیت بالایی به دبیرخانه برسد. علاوه بر این دوست داریم نوجوانان و جوانان مشارکت بیشتری داشته باشند. هدف‌مان استعدادیابی فیلم‌سازان جوان و نوجوان است. این موضوع در نوع جوایز سوگواره لحاظ شده و به برگزیدگان رتبه سوم تا دهم تحفیفات ویژه‌ای برای شرکت در کلاس‌های فیلم‌سازی فرهنگسرای سرو درنظر گرفتیم.

 

نظر شما