قدردانی عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما؛

تلویزیون حال و هوای عزاداری امام حسین(ع) را به خانه ها آورد

۱۳۹۹/۰۶/۱۰ - ۱۲:۰۱:۳۶
کد خبر: ۱۰۵۱۵۵۰
تلویزیون حال و هوای عزاداری امام حسین(ع) را به خانه ها آورد
قاضی زاده هاشمی عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما گفت: تلویزیون توانست در خلاء اجتماعات حسینی به دلیل شیوع ویروس کرونا، پوشش بسیار خوبی از عزای سرور و سالار شهیدان داشته باشد.

به گزارش گروه و فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس و عضو شورای نظارت بر سازمان صدا وسیما تنوع ویژه برنامه های دهه اول محرم سیما را بسیار خوب دانست و تصریح کرد: در این شرایط کرونایی کشور، ضرورت حضور فعال رسانه ملی در این ایام احساس می شد و خدا را شکر تلویزیون توانست برنامه های خوب و متنوعی را تدارک ببیند.

وی ادامه داد: در این ایام پوشش آیین های عزاداری در تلویزیون بسیار خوب بود به خصوص در روز های تاسوعا و عاشورای حسینی که توجه خاصی به مناطق مختلف کشور شده بود، البته تلویزیون می توانست در شب های ابتدایی دهه اول محرم نیز عشق و ارادت مردم نقاط مختلف کشور به سرور و سالار شهیدان را پوشش بدهد.

قاضی زاده هاشمی درباره کیفیت برنامه های حسینیه تلویزیونی ایران تصریح کرد: همین که در خلاء اجتماعات هر ساله، مردم از پای تلویزیون سخنرانی ها، مداحی ها و مراسم های عزاداری را دنبال کردند حاکی از نقش آفرینی خوب تلویزیون در این ایام بود.

وی ادامه داد: پوشش تلویزیونی پویش "لبیک یا حسین" در شب عاشورا با ابتکار رسانه ملی دنبال شد و این پویش در ایجاد فضای همبستگی اجتماعی موثر بود. حتی خوب بود تلویزیون علاوه بر اطلاع رسانی های معمول خود از طریق چهرهای فرهنگی و هنری نیز از هموطنان دعوت کند و این اقدام می تواند اثر معنوی و اجتماعی فوق العاده ای داشته باشد.

قاضی زاده درباره برنامه های موفق این دهه ادامه داد: در بین ویژه برنامه های دهه اول محرم برنامه «حسینیه ایران» و «با حسین حرف بزن» بسیار خوب بود چرا که مخاطب را در برنامه مشارکت می داد و نگاهی تعاملی داشت.

چنین برنامه هایی در حوزه های اعتقادی که به مخاطبان فرصت دهد آن واگویه های فردی و منویات قلبی را بروز و ظهور دهند جزو توفیقات تلویزیون بود و رسانه باید بیشتر در این خصوص اهتمام داشته باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد فضای مجازی و تاسیس کانال شمس گفت: به نظر من تلویزیون در ابتدای راه است و باید تلاش بیشتری در این حوزه داشته باشد، باید از ظرفیت فضای مجازی استفاده کند و در  این فضا تاثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه تلویزیون توانسته بود حال و هوای عزاداری امام حسین(ع) را به منازل بیاورد تصریح کرد: حتی جا داشت تنوع سخنرانان و مداحان در این دهه بیشتر از این که شاهد بودیم باشد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به ضعف کارهای نمایشی در این دهه نیز گفت: در این ایام شاهد بازپخش این گونه تولیدات بودیم که ان شاالله با سرمایه گذاری های مناسب در این حوزه شاهد تولید آثار فاخری در حوزه معارفی باشیم.

وی در پایان ضمن آرزوی توفیق برای تمامی مسئولان رسانه ملی ابراز امیدواری کرد شاهد رونق هرچه بیشتر برنامه های معارفی تلویزیون باشیم و قدم های ما در راستای اعتلای مفاهیم عاشورایی باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز