مدیر شبکه پویا توضیح داد؛

ماجرای برچسب سنی نماهنگ محرم شبکه کودک

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۰:۵۶:۵۲
کد خبر: ۱۰۵۲۰۵۸
ماجرای برچسب سنی نماهنگ محرم شبکه کودک
پس از پخش نماهنگی با موضوع محرم از شبکه پویا و استفاده از برچسب رده سنی در آن، مدیر شبکه پویا و مدیر سامانه چی‌خوبه توضیحاتی در این باره اعلام کردند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، پخش یک نماهنگ با موضوع محرم از شبکه کودک سیما (پویا و نهال) همراه با برچسب رده‌بندی سنی بالای 10 سال، واکنش‌های مختلفی به دنبال داشته است، تا جایی که محمد سرشار مدیر این شبکه در صفحه اینستاگرام خود به انتقادها پاسخ داد. شماری از منتقدان تاکید دارند چرا باید کودکان را در مواجهه با محتوای مذهبی محدود کنیم، برخی از این منتقدان این محدودیت را به نحوی اجرای سند 2030 قلمداد می‌کنند که کودکان را از آموزه‌های دینی دور می‌کند. در مقابل برخی از اینکه مراقبت بیشتری در برنامه‌های دینی شبکه کودک صورت گرفته، تشکر کردند.

سرشار مدیر شبکه کودک، با اشاره به رعایت اصول و ملاحظات در مناسبات مذهبی و فرهنگی به عنوان نمونه از حساسیت ویژه نیروهای مذهبی در برگزاری هیئات (مانند التزام مثال‌زدنی آنها در تبعیت از دستورات ستاد ملی کرونا) یاد کرد و تاکید کرد: ما هم در شبکه کودک حساسیت ویژه‌ای در پخش آثار مذهبی داریم و تلاش می‌کنیم بهترین آنها را انتخاب و پخش کنیم.

وی درباره نماهنگ مورد نظر تصریح کرد: در میان بیش از 30 قطعه نماهنگ روزانه که از شبکه کودک پخش می‌شود، یکی از نماهنگ‌ها دارای شعر و صوت مناسبی برای کودکان بود اما در تصویر آن، صحنه‌هایی مانند شمشیر کشیدن، شکستن تنگ آب، کشتن ماهی و پخش شدن قطرات خون وجود داشت که بنده از پخش خواستم: آن نماهنگ را با هشدار سنی ۱۰+ پخش کند و در ساعات پایانی شب پخش بشود که خانواده‌ها کنار فرزندان باشند و مراقبت لازم را برای کودکان زیر ۹ سال داشته باشند.

سرشار در ادامه به سامانه چی‌خوبه ویژه رده‌بندی سنی انیمیشن‌ها  اشاره کرد که به کمک شبکه کودک آمده تا هشدارهای سنی دقیقتر باشد.

 

نظر شما