محمدحسین فرح‌بخش:

اطلاعات پخش‌کننده «خرس» در یوتیوب موجود است/ فارابی باید یقه یوتیوب را بگیرد/ با پخش «خرس» هیچ یک از عواملش ضرر نکردند

۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۲۳۰۱
اطلاعات پخش‌کننده «خرس» در یوتیوب موجود است/ فارابی باید یقه یوتیوب را بگیرد/ با پخش «خرس» هیچ یک از عواملش ضرر نکردند
محمدحسین فرح‌بخش با اشاره به اینکه هرکس بخواهد در سایت یوتیوب فیلمی منتشر کند باید اطلاعات کاملی از خود در اختیار این سایت قرار دهد، تأکید کرد که بنیاد سینمایی فارابی می‌تواند به راحتی اطلاعات پخش‌کننده «خرس» را از این سایت دریافت کند.

محمدحسین فرح‌بخش، تهیه‌کننده و کارگردان سینما، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: من مدت‌ها مسئول ستاد مبارزه با قاچاق فیلم‌های سینمای ایران بودم و به نظرم تنها عوامل تولید و صاحبان فیلم «خرس» هستند که می‌توانند درباره عوامل پخش این فیلم پیگیری کرده و به نتیجه برسند.

فرح‌بخش تصریح کرد: پیدا کردن کسی که این فیلم را در اختیار سایت یوتیوب قرار داده کار سختی نیست. بنیاد سینمایی فارابی به عنوان صاحب اثر می‌تواند یقه یوتیوب را بگیرد و در تعامل با مسئولان سایت فردی که با یوتیوب برای پخش فیلم «خرس» معامله کرده را پیدا کند. اگر بنیاد سینمایی فارابی به عنوان صاحب اثر از سایت یوتیوب بخواهد اطلاعات فرد منتشر کننده فیلم را در اختیارش قرار دهد، قطعاً به نتیجه می‌رسد.

او افزود: هر کس که در سایت یوتیوب فیلمی به اشتراک می‌گذارد به دلیل اینکه این سایت به اعضای خود به ازای میزان بازدید پول پرداخت می‌کند باید اطلاعات کاملی درباره خودش در اختیار این سایت قرار دهد و اگر مسئولان بنیاد سینمایی فارابی این سایت را متوجه تخلف صورت گرفته، بکنند قطعاً به نتیجه می‌رسند و منتشر کننده فیلم معرفی می‌شود.

این تهیه‌کننده در ادامه تصریح کرد: مصاحبه‌های جواد نوروزبیگی و اتهام زدن به افراد دیگر و دفاع آن‌ها از خود و اتهام مقابل زدن کار عجیبی است که پس از انتشار نسخه قاچاق «خرس» شاهد بودیم. این فیلم متعلق به دولت است و همه عوامل تولید «خرس» به پول خود رسیده و از انتشار نسخه غیرقانونی این فیلم تنها بنیاد سینمایی فارابی ضرر می‌کند. فیلم «خرس» در زمان ریاست جواد شمقدری در سازمان سینمایی به دولت فروخته شد و عوامل تولید آن همان زمان به پول خود رسیدند و دغدغه‌های امروز آنها مبنی بر ضرر مالی بی‌منطق است.

فرح‌بخش تصریح کرد: این وضعیت برای فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» نیز وجود داشت. دغدغه تهیه‌کننده این فیلم برای ضرر مالی از اکران نشدن این فیلم حقیقت نداشت و «آشغال‌های دوست داشتنی» همان زمان توسط سازمان سینمایی خریداری شده بود. قطعاً من به عنوان یک تهیه‌کننده در سینما مخالف قاچاق فیلم‌ها هستم اما در مورد فیلم «خرس» مثل فیلم «آشغال‌های دوست‌ داشتنی» کسی نمی‌تواند مدعی شود که عدم اکران فیلمش منجر به ضرر مالی برای او شده است.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «زن‌ها فرشته‌اند 2» در ادامه اظهاراتش، گفت: این حرف‌ها بیشتر شبیه یک بازی است و فیلم «خرس» خوشبختانه در کانال تلگرام یا به صورت دی‌وی‌دی در دسترس عموم قرار نگرفته که نتوان فرد پخش‌کننده فیلم را پیدا کرد. اگر همتی برای پیدا کردن عوامل پخش قاچاق «خرس» وجود داشته باشد دستیابی به اطلاعات این فرد بسیار ساده است و بنیاد سینمایی فارابی به راحتی می‌تواند از یوتیوب درخواست کند که درباره انتشار این فیلم پاسخگو باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز